Apple wymienia "stare" iPady na iPady 4. generacji. Za darmo!

Kupiłeś w ostatnich dniach iPada trzeciej generacji i sz... cię trafił, gdy dowiedziałeś się, że Apple wprowadziło właśnie do swojej oferty iPada czwartej generacji? Nie przejmuj się i skorzystaj z gwarantowanego przez prawo rozwiązania.

Wiele osób, w czym nie ma nic dziwnego, przed wrześniową konferencją Apple wstrzymało się z zakupem iPhone'a, gdyż wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazywały, iż będziemy świadkami prezentacji iPhone'a 5. Inaczej sprawa wyglądała podczas ostatniej konferencji. Praktycznie nikt bowiem nie przypuszczał, że Apple oprócz prezentacji typowanego przez wszystkich iPada mini pokusi się również o wprowadzenie do oferty "pełnowymiarowego" tabletu iPad czwartej generacji.

Osoby, które kupiły niedawno iPada 3. generacji z pewnością mocno się zdenerwowały, gdyż jego następca oferuje kilka pozytywnych zmian, spośród których wystarczy wymienić szybszy dwukrotnie procesor oraz szybsze WiFi.

Nie powinny one jednak załamywać rąk, tylko spróbować...wymienić swój "przestarzały" gadżet. Jak donosi bowiem serwis CNET, pewien użytkownik Twittera poinformował, że udało mu tego dokonać w sklepie Apple w San Francisco.

Potwierdził to menadżer sklepu zaznaczając jednak, że dotyczy to osób, które zakupiły iPada 3. generacji w ciągu ostatnich 30 dni. Dodał też, że wymiana taka niekoniecznie musi być stosowana przez wszystkie sklepy Apple.

Co jednak mają zrobić polscy konsumenci? Przecież u nas nie ma ani jednego lokalnego sklepu Apple...No cóż, nie ma co załamywać rąk. Jest przecież bowiem pewne standardowo oferowane przez sklepy internetowe rozwiązanie, z którego mogą jednak skorzystać jedynie osoby, które dokonały zakupu iPada w ciągu ostatnich dni.

Zasady sprzedaży i zwrotu pieniędzy w internetowym sklepie Apple Store

7. Prawo użytkownika do odstąpienia od Umowy i zwrotu wadliwych Produktów lub Produktów niezgodnych z Umową

7.1. Prawo odstąpienia od umowy.

Jeżeli użytkownik nie jest zadowolony z jakiegokolwiek Produktu lub warunków jakiegokolwiek uprawnienia do Usług, jakie zakupił od nas, wówczas użytkownik może zwrócić nam Produkt lub anulować uprawnienie do Usług i uzyskać pełny zwrot ceny zwracanego Produktu lub uprawnienia do Usługi, jeżeli skontaktuje się z nami na piśmie w ciągu 14 dni kalendarzowych od dostawy Produktu lub zawarcia umowy na zakup Usług.

7.2. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy.

(i) Produkty. Użytkownik nie może zwrócić Produktu i domagać się zwrotu ceny Produktu, jeżeli dany Produkt jest:

a) Oprogramowaniem, które dostarczyliśmy użytkownikowi jako zapieczętowane i nieużywane, a użytkownik zerwał pieczęć lub skutecznie pobrał Oprogramowanie z witryny internetowej Apple Store;

(ii) Usługi. Użytkownik nie może uzyskać zwrotu ceny Usługi, jeżeli zaczął z niej korzystać.

7.3. Warunki wykonania prawa odstąpienia od umowy.

Użytkownik może skorzystać z przysługującego mu prawa do zwrotu Produktu do nas lub anulowania uprawnienia do Usług i uzyskać pełny zwrot ceny zwróconego Produktu lub uprawnienia do Usługi pod warunkiem, że poinformuje nas na piśmie o podjęciu decyzji o anulowaniu umowy w ciągu 14 dni kalendarzowych od dostawy Produktu lub dnia zakupu Usług.

Co prawda zwrot sprzętu jest bardziej kłopotliwy niż wspomniana wcześniej wymiana na nowy w sklepie Apple, lecz (jeżeli jest jeszcze na to czas) warto skorzystać z tego rozwiązania, aby z czasem nie patrzeć z coraz większym obrzydzeniem na swojego iPada 3. generacji...

Zachęcam do "atakowania" sklepu Apple.


Zobacz również