Audyoo to nowy serwis strumieniowania muzyki skrojony tylko na polski rynek

Na polskim rynku działa już kilka serwisów służących do strumieniowania muzyki z sieci na urządzenia mobilne i komputery stacjonarne, ale polski startup jest przekonany, że pozostało miejsce dla jeszcze jednego gracza. Twórcy Audyoo mają przy tym ambicję stworzyć usługę, która stanie się liderem w swojej kategorii w Polsce.

W naszym kraju użytkownicy sieci mogą skorzystać z wielu różnych serwisów służących do strumieniowania muzyki. Internauci mogą wybierać między innymi pomiędzy Spotify, Deezerem, WiMP i Google All Access. W każdym z nich w ramach niewielkiej opłaty miesięcznej można zbudować swoje playlisty zawierające ulubione piosenki wybierając z wielomilionowej bazy. Niestety, problemem są często polscy wykonawcy.

Twórcy Audyoo zauważyli ten problem. W zachodnich serwisach streamingowych oferta polskich wykonawców często jest okrojona, a zamiast całej dyskografii znajdują się pojedyncze utwory lub jeden lub dwa albumy. Piotr Kaczorowski, czyli przedsiębiorca będący jednym z twórców komunikatora Gadu Gadu jest odpowiedzialny za powstanie Audyoo. Postawił on sobie za cel stworzenie serwisu skrojonego na miarę potrzeb polskiego internauty.

Szczegóły oferty jeszcze nie są znane, ale wedle zapewnień twórców Audyoo serwis ma być konkurencyjny cenowo względem obecnie funkcjonujących na polskim rynku serwisów. Zaawansowany algorytm kompresji danych ma pozwolić na słuchanie muzyki nawet przy zasięgu Edge bez konieczności przebywania w zasięgu 3G lub LTE.

Co istotne, Audyoo ma oferować też atrakcyjne warunki artystom, którzy zgodzą się udostępnić w nim swoje utwory. Ma to pozwolić na zbudowanie dużej bazy utworów pochodzących od polskich wykonawców niedostępnej dla użytkowników konkurencyjnych usług.


Zobacz również