Australia bez Internetu

W wyniku uszkodzenia podmorskiego kabla, Australia straciła połowę pasma dostępu do Internetu.

Na początku bieżącego tygodnia uszkodzeniu uległ podmorski kabel telekomunikacyjny poprzez który odbywa się blisko 60% ruchu internetowego w Australii. Rzecznik firmy Telstra, Stuart Gray, powiedział, że jak na razie nieznana jest przyczyna awarii kabla SEA-ME-WE3, który został uszkodzony w pobliżu Singapuru. Dwie najbardziej prawdopodobne teorie mówią o przerwaniu go przez kotwicę statku lub przez szuflę piaskarki.

Na miejscu znajduje się już statek naprawczy, jednak sam kabel wciąż leży na dnie. Naprawa kabla wymagać będzie wysłania dwóch miniaturowych łodzi podwodnych, które podniosą uszkodzony kabel i dostarczą go na powierzchnię. Tam uszkodzony fragment zostanie wycięty, a na jego miejsce wstawi się sprawny odcinek. Cała operacja zajmuje zazwyczaj kilka dni.

Uszkodzenie kabla najbardziej dotknęło australijskich internautów, gdyż według ocen firmy Telstra, 60% australijskiego ruchu internetowego odbywało się za jego pośrednictwem. Według raportu rządu australijskiego awaria spowodowała zmniejszenie ruchu w tamtejszej Sieci o ponad 50%.


Zobacz również