Awantura o domenę

CNN wszczęło spór o domenę internetową z jedną z chińskich agencji informacyjnych.

Zasięg stosowania prawa autorskiego staje się przyczyną coraz częstszych sporów światowych korporacji z firmami chińskimi. Ostatnio wybuchła prawnicza wojna pomiędzy telewizją CNN a jedną z chińskich agencji informacyjnych. Telewizja CNN (Cable News Network) zażądała zaniechania internetowej działalności chińskiej agencji Shanghai Maya Online Broadband Network i przekazania jej spornej domeny www.cnnews.com, w której litery "CN" przyjęto za oznaczenie Chin. Amerykańska telewizja twierdzi, że ma pełne zarejestrowane prawa do nazwy "CNN" jako znaku towarowego.

Christopher Roblyer, zajmujący się obsługą prawną firmy, wystosował list do strony chińskiej w sprawie transferu rejestracji domeny. Powołał się przy tym na przyjętą niedawno amerykańską ustawę Anticybersquatting Consumer Protection Act, mającą zapobiegać "kradzieżom" domen. Danny Hu, dyrektor Shanghai Maya, w odpowiedzi (opublikowanej także online) stwierdził, że skrót ten może oznaczać również China Network News i że amerykańska jurysdykcja prawna nie obowiązuje poza USA.

"Zarzuty te nie mają najmniejszego sensu. Także CNNIC (China Internet Network Information Center) i wiele innych witryn trzeba by zamknąć, bo tak sobie życzą Amerykanie. Jeżeli sprawa trafi do sądu, jestem pewny naszej wygranej" - powiedział Danny Hu.

Więcej informacji:

www.cnnews.com

www.cnn.com


Zobacz również