Awaria neostrady

W minioną sobotę wielu użytkowników oferowanej przez Telekomunikację Polską usługi neostrada miała poważne problemy ze skorzystaniem z niej. Jak się okazało, przyczyną problemów była poważna awaria jednego z serwerów autoryzacyjnych neostrady - co sprawiło, że użytkownicy nie byli w stanie zalogować się do Sieci. Usterkę usunięto w sobotę po południu - w tej chwili pracownicy TP sprawdzają, co było przyczyną awarii i jak wielu użytkowników było z tego powodu "odciętych" od Internetu.

"Awaria trwała kilka godzin - ostatecznie serwer został uruchomiony ok. 19.35 w sobotę i od tej chwili liczba użytkowników zgłaszających nam problemy z usługą neostrada gwałtownie spadła" - powiedziała nam Barbara Górska, rzeczniczka prasowa Telekomunikacji Polskiej. "Jej przyczyną była usterka jednego z naszych serwerów autoryzacyjnych - sprawiło to, że użytkownicy neostrady nie mogli zalogować się do sieci - po wpisaniu poprawnego hasła wyświetlany był komunikat 691, czyli informacja o braku możliwości zalogowania się do sieci" - tłumaczy przedstawicielka TP.

Nie wiadomo na razie, ilu użytkowników neostrady dotyczył problem - w tej chwili w Telekomunikacji Polskiej trwa spotkanie robocze, podczas którego ustalone zostaną przyczyny awarii oraz jej zasięg (gdy tylko informacje te zostaną podane, natychmiast je opublikujemy). Wedle nieoficjalnych informacji podanych przez Polską Agencję Prasową, problemy z korzystaniem z neostrady mogło mieć w sobotę po południu nawet kilkadziesiąt tysięcy klientów TP. Z doniesień użytkowników wynika, że awaria trwała kilka godzin - pierwsze doniesienia o problemie pojawiły się w sobotę po południu.


Zobacz również