Baldur's Gate 2 - szczegóły

BioWare ujawnia informacje dotyczące kolejnej części Wrót Baldura.

Po ukończeniu produkcji Planetscape: Torment team developerski z BioWare zabrał się do pracy nad dwoma kolejnymi grami RPG opartymi na engine Infinity. Pierwszą z nich jest Icewind Dale, natomiast druga to sequel niezwykle popularnego w naszym kraju Baldur's Gate.

Programiści zapowiadają, że druga część Wrót Baldura standardowo pracować będzie w rozdzielczości 800x600 pikseli przy 16-bitowej głębi kolorów. Dla bardziej wymagających użytkowników przeznaczone zostaną opcje, umożliwiające uruchomienie gry nawet w rozdzielczości 1600x1200 pikseli z zastosowaniem 32-bitowej palety barw. Odnośnie wykorzystania sprzętowych akceleratorów graficznych, to najprawdopodobniej będą one obsługiwane jedynie poprzez OpenGL (autorzy gry twierdzą, że Direct3D i Glide nie są wystarczająco efektywne). Możemy więc spodziewać się niesamowitych efektów graficznych. Co ciekawe autorzy są święcie przekonani, że do poprawnego działania programu wystarczy najprostszy akcelerator wyposażony jedynie w 4 MB pamięci RAM.

W grze pojawi się blisko 20 zupełnie nowych rodzajów wyposażenia bohaterów oraz jedna niespotykana dotąd rasa. Oprócz tego, każda postać obdarzona zostanie pakietem dodatkowych umiejętności, które będzie można wypróbować przeciwko po raz pierwszy pojawiającym się wampirom, illithidom, beholderom i mephitom.

Premiera Baldur's Gate 2: Shadows of Amn odbędzie się pod koniec 2000 roku (najbardziej prawdopodobny termin - Gwiazdka). Światowym dystrybutorem gry będzie Interplay, natomiast polskim oczywiście firma CD Projekt.


Zobacz również