Banki w Internecie

Mimo iż coraz więcej banków oferuje swe usługi w Internecie, nie odnoszą one tak spektakularnego sukcesu, jak zapowiadali analitycy.

Banki oferują swoje usługi w Internecie już od 1995 r. Mimo iż minęło 5 lat, w czasie których zdobywano doświadczenie i rozwijano strategie marketingowe, sieciowe banki nie odnoszą spektakularnych sukcesów. W roku 1999 wartość transakcji realizowanych przez banki internetowe wyniosła 4,2 mln. USD, przy czym suma wartości wszystkich transakcji zrealizowanych w tym okresie drogą elektroniczną stanowi 18 mld USD

Nie najlepsze wyniki finansowe tych instytucji spowodowane są głównie tym, że propagatorzy idei banków internetowych wychodzili z błędnych założeń. Wierzyli oni, że sprzedaż usług bankowych przez Internet odbiorcom prywatnym będzie rosła wraz ze wzrostem popularności innych rodzajów e-commerce. Mieli także nadzieję, że liczba klientów będzie rosła proporcjonalnie do liczby użytkowników Internetu, gdyż zostaną oni zachęceni łatwością, z jaką można zlecać operacje bankowe. "Gdy analitycy zapowiadali sukces banków internetowych, zbyt wielu z nich opierało się na błędnych przesłankach" - twierdzi Paul Mulligan, autor raportu eBanking.


Zobacz również