"Bat" na spamerów

Kongres amerykański rozpatruje projekt ustawy, która przewiduje surowe kary dla szczególnie natrętnych autorów e-mailowego spamu.

Do Kongresu amerykańskiego trafił projekt ustawy, która ma ograniczyć liczbę niechcianych reklam otrzymywanych pocztą elektroniczną. Projekt przewiduje, że reklamowe e-maile będą musiały zawierać adres, pod którym będzie można zrezygnować z otrzymywania takich wiadomości. Nagłówku listu będzie zaś musiał jasno określać, kto jest nadawcą przesyłki. Ci autorzy spamu, którzy będą ignorować sygnały od adresata nie chcącego otrzymywać wiadomości reklamowych, mogą trafić do sądu. Ustawa pozwoli na żądanie odszkodowania w wysokości nawet 500 USD za niechcianego e-maila. Wysokość grzywny będzie jednak ograniczona do 50 tys. USD.

Projekt ustawy wywołał już spore kontrowersje. Jego przeciwnicy ostrzegają, że wprowadzenie jej w życie może spowodować spadek tempa rozwoju handlu elektronicznego. Reklamy rozsyłane za pośrednictwem e-maili są bowiem jedną z najpopularniejszych metod promocji sklepów i usług internetowych. Dodatkowe wątpliwości budzi fakt, że jak dotąd w prawie amerykańskim spam nie został jednoznacznie zdefiniowany.


Zobacz również