Batman: Arkham City - pierwsze spojrzenie

Przed tegorocznym Game Developers Conference Microsoft przygotował pokaz, na którym odbyła się prezentacja kilku ciekawych gier. Na prezentacji pojawiło się wiele ciekawych szczegółów dotyczących produkcji Batman: Arkham City. Poniżej prezentujemy kilka faktów.

Co widzieliśmy: Batman: Arkham City jest następcą gry z 2009 roku zatytułowanej Batman: Arkham Asylum. Za produkt odpowiada ten sam zespół developerski, ci sami scenarzyści, a nawet pojawia się ta sama obsada, co w poprzedniej części. Jeśli podobało Wam się Arkham Asylum to jak można od razu nie polubić Arkham City?

W co zagraliśmy: W nic. Było to demo prezentowane przez jednego z twórców, który siedział w narożniku sali konferencyjnej. Nie było możliwości zagrania samodzielnie. Prezentowany wycinek gry przedstawiał część, o której dużo już słyszeliśmy: próbę "egzekucji" kobiety-kot podjętą przez człowieka Dwie Twarze. Przedstawiciel studia przeprowadził nas przez akcję mającą na celu uratowanie bohaterki.

W scenie tej mogliśmy zaobserwować wiele potyczek oraz jeden z nudniejszych dialogów, jakie słyszeliśmy w grach komputerowych. Sekwencja ratunku zostaje zakończona przez Jokera, który oddaje strzał ze snajperki. Pokazane zostało wykorzystanie trybu Detektywa w celu odtworzenia toru lotu pocisku. Następnie developer (z wykorzystaniem swojego wirtualnego bohatera) udał się na poszukiwania Jokera. Aby nie zdradzić zbyt wiele, powiem tylko: wieża kościoła wybucha, a Batman ucieka przez okno w iście epickim stylu.

Batman: Arkham City i zwiedzanie Arkham z lotu nietoperza

Batman: Arkham City i zwiedzanie Arkham z lotu nietoperza

Czy jesteśmy podekscytowani: Tak. Mimo, że dialog pomiędzy kobietą-kot człowiekiem i Dwie Twarze jest kiepski to główna część rozgrywki wygląda jak w Arkham Asylum. Do tego dodano nowe gadżety i ataki. Dla przykładu: Batman może wykorzystać odpowiednie częstotliwości radiowe, by podsłuchać przeciwników oraz wyśledzić określone postacie.

Główny bohater otrzymał również nowy atak, podczas którego gracz może przełamać blok przeciwnika za pomocą serii szybkich ciosów. Również szybowanie pomiędzy budynkami wygląda dobrze. Programista prezentujący demo pokazał możliwość chwycenia przelatującego helikoptera, a następnie efektowne szybowanie - do zupełnie innych części miasta. Zupełnie, jak w Just Cause 2, tylko że z Batmanem w roli głównej.

Autor: AJ Glasser

Tłumaczenie: Tomasz Koralewski


Zobacz również