Biedniejsi grają więcej!

Według raportu opublikowanego przez firmę Jupiter Research, w Stanach Zjednoczonych nastoletnia młodzież z rodzin o niskich dochodach, znacznie częściej sięga po gry komputerowe niż ich koledzy i koleżanki z bogatszych rodzin. Wciąż nienasycony pozostaje też segment rynku reprezentowany przez nastoletnie dziewczęta.

Nastoletnia młodzież reprezentuje dziesięć procent populacji amerykańskiej i stanowi dwadzieścia procent wszystkich konsumentów gier komputerowych w USA. Według badań analityków Jupiter Research młodzież z biedniejszych rodzin spędza bawiąc się grami komputerowymi aż 9,7 godzin tygodniowo, a ta pochodząca z zamożniejszych rodzin aż o jedną trzecią mniej, czyli 6,5 godziny tygodniowo. Mało tego, w rękach uboższej młodzieży znajduje się aż 60 procent urządzeń przeznaczonych do odtwarzania gier komputerowych (konsol i komputerów) w porównaniu do 37 procent znajdujących się w rękach bogatszej części.

"Pomimo ostatnich tendencji na rynku, które wskazują na wzrost granicy wiekowej konsumentów gier komputerowych, młodzież nastoletnia w wieku 13-17 lat, wciąż pozostaje główną siłą napędową rynku gier komputerowych- powiedział analityk Jupitera Jay Horwitz "Firmy, którym uda się zdobyć zainteresowanie i portfele nastoletnich graczy zyskają bardzo ważną grupę klientów zarówno w perspektywie krótkoterminowej jak i długoterminowej".

Raport wykazał też, że nastoletnie dziewczęta wciąż pozostają niedocenianą grupą konsumentów - w ujęciu miesięcznym tylko 67 procent nastoletnich dziewcząt gra w gry komputerowe w porównaniu do 95 procent męskiej populacji młodzieży.

Więcej informacji: http://www.internet.com/corporate/releases/03.04.01-newjupresearch.html


Zobacz również