BlackBerry PlayBook w końcu z natywnym e-mailem

Firma RIM poprawia niedociągnięcia swojego tabletu i obniża jego cenę. Ma to jej zapewnić lepsze wynik w rywalizacji z iPadem i tabletami wyposażonymi w Androida. Producent sprzedał na razie 700 000 urządzeń, ale nie informuje ile z nich trafiło do rąk użytkowników, a ile zalega na sklepowych półkach.

BlackBerry PlayBook

W drugim kwartale 2011 roku RIM sprzedał 200 000 PlayBooków. To znaczny spadek z 500 000 w pierwszym kwartale, kiedy tablet wszedł na rynek. W celu poprawy słabszych wyników, producent postanowił wydać aktualizację oprogramowania, która zawiera natywnego klienta e-mail, kalendarz i kontakty - donosi serwis pocket-lint.com.

BlackBerry PlayBook, od czasu ukazania się na rynku, był krytykowany za braki w oprogramowaniu jego systemu operacyjnego QNX. Użytkownicy w celu korzystania z klienta e-mail, kalendarza itp. musieli łączyć tablety ze swoimi smartfonami BlackBerry. Teraz ulegnie to zmianie.

Październikowa aktualizacja ma zawierać także Android App Playera, czyli narzędzie pozwalające na korzystanie z aplikacji przeznaczonych dla systemu Android. RIM ma wprowadzić też sklep z 10 000 filmów i programów telewizyjnych do nabycia. Dzięki złączu HDMI będzie można wyświetlać je na ekranie telewizora.

Serwis BGR.com dodaje to tych informacji wiadomość o tym, że producent PlayBooka szykuje promocje związane ze swoim tabletem. Obniżone ceny będą dotyczyły jednak tylko klientów biznesowych. Obecnie 16 GB wersja kosztuje 381 dolarów (w Polsce około 2 000 PLN). Zapowiadane poprawki, to już kolejna seria aktualizacji oprogramowania tabletu BlackBerry.


Zobacz również