BlackBerry - poczta i usługa Messenger znowu działają

Od początku tygodnia posiadacze smartfonów BlackBerry mieli problemami z pocztą elektroniczną, usługą Messenger oraz przeglądaniem internetu. Przyczyną były problemy techniczne związane z błędem głównego przełącznika (core switch). Doprowadziło to do zaległości w przesyłaniu wiadomości w Europie, a następnie na innych kontynentach. Teraz problem został częściowo naprawiony.

BlackBerry

Producent BlackBerry, kanadyjska firma RIM poinformowała, że działa już poczta e-mail oraz usługa Messenger. Istnieją jeszcze problemy związane z przeglądaniem stron internetowych w Europie, ale trwają prace nad usunięciem tego problemu. W różnych serwisach społecznościowych na całym świecie pojawiają się informacje, że smartfony BlackBerry znów zaczynają działać poprawnie.

Problemy BlackBerry rozpoczęły się w poniedziałek i początkowo dotknęły regionu EMEIA (Europa, Bliski Wschód, Indie i Afryka). Następnie te same usługi przestały działać w Ameryce Łacińskiej oraz Ameryce Północnej. Infrastruktura BlackBerry jest przygotowana na błąd głównego przełącznika, który był przyczyną problemów, ale z jakiegoś powodu zapasowy przełącznik nie zadziałał.

Cała sytuacja jest bardzo niekorzystna dla BlackBerry. Smartfony firmy RIM tracą popularność i przegrywają w walce z iPhone'ami oraz urządzeniami z systemem Android. Posiadacze BlackBerry za główną zaletę uważają niezawodność i bezpieczeństwo, a wypadki ostatnich dni naruszają tę opinię o kanadyjskiej firmie. Teraz wszyscy domagają się od niej szczegółowych wyjaśnień.

Wielu zastanawia się, jak doszło do tego, że nie zadziałał zapasowy przełącznik i dlaczego problemy przeniosły się także do Ameryki Północnej. RIM przeprasza użytkowników, że zawiódł ich zaufanie i informuje, że jego ludzie na całym świecie badają tę sprawę. David Yach z RIM mówi, że zaległości w przysłaniu wiadomości w Europie wpłynęły na węzły w innych lokalizacjach i tak problem osiągnął zasięg globalny.


Zobacz również