Blu-ray popularyzuje się szybciej niż DVD?

Technologia Blu-ray co prawda wygrała tzw. wojnę formatów, ale mimo to nic nie wskazuje, by miała w najbliższym czasie się spopularyzować - ostatnio opublikowano serię raportów, z których wynika, że nowy standard bardzo powoli zdobywa rynek. Niemiecka firma Singulus - producent urządzeń do wytwarzania nośników optycznych - poinformowała jednak właśnie, że jej zdaniem nowy format popularyzuje się szybciej niż DVD.

Po porażce HD DVD wydawało się, że Blu-ray czeka świetlana przyszłość - jednak statystyki sprzedaży pokazują, że nowy format nie cieszy się zbyt dużym zainteresowaniem konsumentów. Okazało się, że ludzie nie chcą kupować urządzeń obsługujących Blu-ray, ponieważ w zupełności wystarcza im... standard DVD (pisaliśmy o tym m.in. w tekście "IDC: Blu-ray wygrało, dlatego liderem... pozostanie DVD").

Z danych przedstawionych właśnie przez niemiecką firmę Singulus dowiadujemy się jednak, że gdy standard DVD debiutował na rynku (11 lat temu) to popularyzował się on jeszcze wolniej niż obecnie Blu-ray. Singulus jest jednym z największych dostawców sprzętu do produkcji nośników optycznych - od lat produkuje urządzenia do wytwarzania DVD, zaś od niedawna - również do Blu-ray.

"W pierwszym kwartale bieżącego roku dostaliśmy zamówienia na 21 maszyn do produkcji dwuwarstwowych płyt Blu-ray. A to oznacza, że zapotrzebowanie na nie jest większe, niż na DVD w pierwszym roku dostępności na rynku tej technologii - 11 lat temu zamówiono u nas 17 urządzeń do wytwarzania tych nośników" - oświadczył Stefan Baustert, szef działu finansowego Singulus.


Zobacz również