"Blu-ray wygrywa? Nasze dane mówią co innego"

HD DVD Promotional Group - czyli stowarzyszenie firm wspierających i promujących format nowej generacji nośników optycznych - informuje, iż do chwili obecnej w Ameryce Północnej 60 procent rynku nowoczesnych odtwarzaczy multimedialnych stanowią odtwarzacze HD DVD.

Grupa podkreśla, iż szczególnie pomyślny był dla technologii HD DVD tegoroczny maj. W ostatni weekend miesiąca sprzedano rekordową liczbę 75 tys. płyt HD DVD z filmami. Najnowszy raport HD DVD Promotional Group nie dostarcza niestety żadnych informacji dotyczących popularności konkurencyjnej technologii.

Przytaczane przez grupę statystyki dotyczące skali popularyzacji odtwarzaczy HD DVD stoją bowiem w sprzeczności z danymi zaprezentowanymi w kwietniu br. przez specjalistyczne pismo Home Media Magazine. Według przedstawionego przez magazyn raportu aż 77 procent wszystkich sprzedawanych na nośnikach nowej generacji filmów zapisanych jest na płytach Blu-ray. Opublikowane wkrótce potem przez Home Media Research statystyki popularności obu formatów wskazywały, iż format Blu-ray jako pierwszy zdołał przekroczyć granicę miliona sprzedanych nośników z filmami.

Wskazywany przez HD DVD Promotional Group wzrost sprzedaży nośników może być następstwem obniżek cen sprzętu, jakie można było w ostatnim czasie odnotować w przypadku urządzeń obsługujących obie konkurujące ze sobą technologie. W kwietniu wspierająca HD DVD firma Toshiba obniżyła o 100 USD cenę swojego odtwarzacza HD-A2, a na początku czerwca koncern Sony dokonała podobnej obniżki wobec swojego, zgodnego z formatem Blu-ray, modelu BDP-S300.

Wydaje się, że dalsza obniżka cen mogłaby ugruntować sukces technologii Blu-ray. Jak wynika z badań firmy analitycznej Mizuho Information & Research Institute, spora część klientów chętnie kupiłaby sprzęt Blu-ray, ale tego typu urządzenia są jeszcze zbyt drogie.


Zobacz również