Bombardowani informacjami

Młodzi ludzie czują się zmęczeni natłokiem medialnych informacji, faktów i aktualizacji, mają problemy ze skoncentrowaniem się przy lekturze tekstów analitycznych, pogłębionych analiz - wynika z badania Context-Based Research Group.

Zachowania związane z odbieraniem przekazów medialnych w młodym pokoleniu czytelników zmieniły się znacząco w porównaniu z zachowaniami poprzednich generacji.

Projekt badawczy wykonany na zlecenie Associated Press analizuje wzorce zachowań związane z odbiorem informacji osób w wieku 18-34 lata z USA, Wielkiej Brytanii i Indii.

Analiza ma pomóc w przygotowaniu nowego modelu dostarczania informacji ludziom młodym, którzy rezygnują z mediów tradycyjnych na rzecz mediów elektronicznych.

Uczestnicy badania twierdzili, że poszukują tekstów wysokiej jakości i pogłębionych analiz, jednak mają trudności z przyswajaniem tego rodzaju treści, ponieważ są bombardowani faktami, uaktualnieniami i krzyczącymi nagłówkami w mediach. Badanie pokazało, że młodzi nie są w stanie skoncentrować uwagi na informacjach, ponieważ niemal zawsze są jednocześnie zaangażowani w inne czynności, np. czytanie e-maili. Jest to wyraźna zmiana w porównaniu ze starszymi modelami konsumpcji, w których ludzie oglądali z uwagą wieczorne wiadomości lub poświęcali czas lekturze porannej gazety.


Zobacz również