Boom (nowych) samochodów w Niemczech

Miniony rok był bardzo dobry dla niemieckiego przemysłu samochodowego: wartość sprzedaży nowych aut wzrosła o około 8%.

Przedstawiciele Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Samochodowego (VDA) podali w końcu stycznia br., że w 2004 r. zarówno w na rynku krajowym jak i zagranicznym niemiecka motoryzacja odnosiła sukcesy. W porównaniu z 2003 rokiem na rynku wewnętrznym niemieccy producenci sprzedali o 9% więcej - za łączną kwotę 93 mld EUR. Sprzedaż zagraniczna wzrosła w porównaniu z poprzednim rokiem o 9%, sięgając 133,4 mld EUR.

Wyższe wolumeny sprzedaży były możliwe nie tylko dzięki sprzedaży większej liczby samochodów, ale i w związku ze wzrostem sprzedaży aut wyższej jakości, m.in. w wyniku rosnącej popularności samochodów napędzanym silnikiem diesla.

Podobne do obecnego tempo wzrostu sprzedaży obserwowano ostatnio w 2000 roku. W 2003 roku wzrost sprzedaży licząc rok do roku nie sięgnął nawet 5%, a w 2002 roku notowano spadek sprzedaży. W stosunku do najgorszego w ciągu ostatnich lat roku 1993 roku (spadek sprzedaży licząc rok do roku rzędu blisko 20%), w 2004 sprzedano aż o 110% samochodów więcej.


Zobacz również