Brytyjscy dostawcy internetu naciągają klientów

Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez portal Moneysupermarket.com, brytyjscy dostawcy internetu (ISP) zmuszają swych klientów do ponoszenia kosztów, o których ludzie nie mają pojęcia.

Według raportu obciążani są wszyscy, którzy nie wykorzystują polecenia zapłaty. British Telecom pobiera dodatkowe 4,5 funta za kwartał, TalkTalk 3,5 funta za miesiąc, Virgin Media i Orange po 1 funcie co miesiąc.

Na tym nie koniec. W ciągu ostatniego kwartału dostawcy zawyżali rachunki swych klientów - więcej zapłaciło aż osiem milionów Brytyjczyków. Wielu z nich nigdy nie zdało sobie z tego sprawy, ponieważ ich należności regulowane są automatycznie, właśnie za pomocą polecenia zapłaty.

Jak twierdzi Rob Barnes z Moneysupermarket.com, abonenci nie zdają sobie sprawy z ukrytych kosztów łącza. Specjalne warunki umowy często pisane są małą czcionką w akapitach, których użytkownicy nie dostrzegają. Dlatego zdarza im się przekraczać ograniczenia i ponosić z tego powodu dodatkowe koszty.

Dodatkowe informacje: "Broadband customers consistently overcharged" (w języku angielskim)


Zobacz również