CDP: "Wojna polsko-ruska w świecie Age of Conan 2009"

Rodzimy wydawca gry MMO Age of Conan, firma CD Projekt, postanowił w dość ciekawy sposób zareklamować otwarcie nowego serwera przeznaczonego dla graczy z Polski i Rosji. W najnowszym komunikacie prasowym firmy czytamy wprost: "30 kwietnia piekło otworzy się nad Hyborią, a rzeki spłyną krwią, gdy naprzeciw siebie staną armie graczy z Polski i Rosji. Nadchodzi czas wojny dwóch orłów!". Trzeba przyznać, że sposób promocji jest bardzo ciekawy, pytanie tylko - czy reklama oparta o narodowe uprzedzenia na pewno spodoba się graczom?

Funcom i CD Projekt zapowiedziały otwarcie pierwszego w Age of Conan 2009 serwera PvP. Najciekawsze w tej wiadomości jest to, że firmy zdecydowały się na bardzo nietypową, opartą o narodowe stereotypy i uprzedzenia, kampanię promocyjną serwera.

W komunikacie prasowym firmy CD Projekt czytamy m.in.:

"Polsko-rosyjski serwer PvP "Two Eagles" to inicjatywa bezprecedensowa w świecie gier. Żadna firma dotychczas nie zdecydowała się na przeprowadzenie wirtualnego pojedynku między graczami z dwóch krajów! Co więcej, specjalnie na potrzeby tego wydarzenia producent gry, firma Funcom, przygotowała wirtualne nagrody dla graczy, którzy w tej rywalizacji okażą się lepsi. Jeśli będą nimi Polacy, otrzymają wyposażenie stworzone na podstawie historycznych husarskich skrzydeł!

"Serwer PvP to nasza odpowiedź na wciąż rosnącą popularność Age of Conan 2009 w Polsce." - Powiedział Michał Gembicki, Dyrektor Wydawniczy w firmie CD Projekt. - "Wojna dwóch narodów w wirtualnej rzeczywistości to nawet coś więcej, coś czego jeszcze nie było w grach MMO." - dodał.

W dalszej części czytamy rownież: "Zasady rozgrywki i więcej szczegółów o tym wydarzeniu na stronie polskavsrosja.pl. Dołącz do nas, Ojczyzna cię potrzebuje!"$

Na stronie internetowej akcji znajduje się poniższy rysunek:

Cóż, trzeba przyznać, że sposób promocji nowego serwera jest bardzo nietypowy - faktycznie trudno przytoczyć przykład gry, której wydawcy podkreślali "narodowy" konflikt pomiędzy użytkownikami. Wręcz przeciwnie - jak na razie wszelkie upolitycznianie gier komputerowych budziło raczej sprzeciw fanów elektronicznej rozrywki oraz bardzo burzliwą reakcję mediów. Wystarczy, że przypomnimy sobie takie artykuł jak "Rosyjska gra o wojnie w Gruzji, czyli konflikcie Polska - Rosja", "Hezbollah stworzył grę o wojnie z Izraelem" czy "Iran idzie na wojnę z USA i Izraelem... W grze komputerowej".


Zobacz również