CES: NVIDIA Tegra 4 oficjalnie. Skorzysta z niej konsola Project SHIELD

Firma NVIDIA zaprezentowała mobilną platformę Tegra 4. W porównaniu do poprzedniej oferuje ona kilka razy wyższą wydajność oraz możliwość odtwarzania filmów w rozdzielczości 4K.

Tuż przez rozpoczęciem targów CES 2013 NVIDIA zaprezentowała oficjalnie platformę Tegra 4. Korzysta ona z czterech 28-nanometrowych rdzeni ARM Cortex-A15, dodatkowego rdzenia przeznaczonego dla mniej wymagających zadań oraz wyposażonego w 72 rdzenie układu graficznego. W porównaniu do swojego poprzedniego wcielenia oferować ona ma znacznie większą wydajność: 2,6x dla CPU i 6x dla GPU.

Nowa platforma pozwala ponadto na odtwarzanie materiałów wideo w ogromnej rozdzielczości 4K, oferuje opcjonalne wsparcie dla technologii 4G LTE (realizowane za pomocą chipsetu NVIDIA Icera i500) oraz cechuje się w porównaniu do platformy Tegra 3 mniejszym nawet o 45% apetytem na energię co oznacza, że możemy liczyć na (maksymalnie) 14 godzin oglądania filmów HD na smartfonie.

Project SHIELD

NVIDIA poinformowała również, że z platformy Terga 4 będzie korzystać konsola o nazwie Project Shield. Oferuje ona 5-calowy wyświetlacz i pracuje pod kontrolą Androida. Będzie pozwalała na 10 godzin grania bez ładowania baterii oraz umożliwi streamowanie gier (poprzez WiFi) z komputera wyposażonego w kartę graficzną NVIDII.

Konsola Project SHIELD

Konsola Project SHIELD

Premiera nowej konsoli będzie miała miejsce w II kwartale.

Gry

Pierwszą grą zoptymalizowaną do współpracy z nową platformą NVIDII ma być bazująca na silniku Unity 3D gra Codex The Warrior. Zobaczcie promujący ją film:


Zobacz również