CNN wspiera używanie Google Glass

CNN jest pierwszym gigantem medialnym na świecie, który postanowił skorzystać z możliwości dawanych przez Google Glass. Wszystko po to, aby wspierać dziennikarstwo obywatelskie.

Google Glass budzi kontrowersje, ale jedno trzeba gadżetowi przyznać - jeśli chodzi o szybkość rozpoczęcia zapisu wideo czy zrobienia fotki, jest najszybszy. Stacja CNN postanowiła wykorzystać ten fakt do krzewienia dziennikarstwa obywatelskiego. Jak powiedziała Katie Hawkins-Gaar, odpowiedzialna w koncernie za dział iReport - "nigdy nie wiesz, kiedy zobaczysz coś ważnego, a dzięki Google Glass możesz to natychmiast uwiecznić i podzielić się z innymi". iReport to właśnie taka platforma, na którą ludzie mogą przesyłać swoje reportaże, fotki oraz filmiki wideo dotyczące ciekawych wydarzeń. Powstała w 2006 roku i po pięciu latach działania liczyła sobie milion zarejestrowanych użytkowników z całego świata.

Jak na razie taki wynik w przypadku Google Glass nie jest możliwy - okulary są jeszcze dość ekskluzywnym gadżetem, a na całym globie znajduje się ok. 30 tysięcy sztuk w użyciu (z czego 95% w USA) - jednak CNN widzi dość jasną przyszłość dla tego gadżetu i jego wpływu na serwisy informacyjne. Przypomnę jednak, że w niektórych miejscach lepiej okularów Google nie zakładać.


Zobacz również