Canon nadal liderem rynku fotograficznego - raport IDC za 2010 rok

Firma analityczna IDC opublikowała dane na temat sytuacji na rynku fotograficznym w 2010 roku. Na szczycie rankingu producentów, podobnie jak w roku 2009, znalazł się Canon. Utrzymał on swoją przewagę nad konkurentami, ale nie jest ona już tak duża jak w poprzednich latach.

Z danych przedstawionych przez firmę IDC wynika, że udział Canona w rynku fotograficznym w 2010 roku wyniósł 19 %. Jest to dokładnie tyle samo ile w roku 2009. Firma Sony, drugi największy producent sprzętu foto, w 2010 roku kontrolował 17,9 % rynku. W stosunku do roku 2009 roku firma odnotowała 1-procentowy wzrost sprzedaży. Ostatnie miejsce na podium należy do firmy Nikon, która kontroluje 12,6 % rynku. Nikon także zanotował niewielki wzrost w stosunku do poprzedniego roku.

Całkowita sprzedaż aparatów na świecie w 2010 roku wzrosła o 10% w stosunku do poprzedniego roku i wyniosła 141 milionów sprzedanych egzemplarzy. Spowodowane jest to w dużej mierze wysypem nowych modeli hybrydowych oraz dynamicznym wzrostem ekonomicznym na rynkach azjatyckich takich jak na przykład Chiny.

"Sony oraz Samsung wprowadzają nowe modele bezlusterkowych aparatów cyfrowych, które znacząco pomagają im zwiększyć swój udział w rynku" powiedział Masahiko Ishino, analityk z Mitsubishi UFJ Morgan Stanley Securities Co.

W kategorii lustrzanek cyfrowych najlepiej radzi sobie Canon, do którego należy 44,5 % rynku. Za nim jest Nikon z 29,8 procentami oraz Sony z 11.9 procentami.

Według danych z IDC spadek sprzedaży w 2010 roku zanotowały firmy Kodak, Fujifilm oraz Casio.


Zobacz również