Carmack o grach na urządzenia mobilne

John Carmack to człowiek-legenda - współtwórca takich hitów wszechczasów jak Doom czy Quake z punktu widzenia praktyka wypowiedział się kilka dni temu w sprawie gier na urządzenia mobilne. Wygląda na to, że Java nie przypadła mu do gustu...

Carmack przyznaje, że choć Java jest dobrą platformą dla uczących się programowania (za dwie najgorsze uważa Win32 i świat uniksów), to jednak niezbyt nadaje się do tego, by pisać w niej gry. Skutkiem wykorzystania J2ME (Java 2 Platform, Micro Edition) jest bowiem żółwie tempo wykonywania się programów wynikające z dużej ilości warstw abstrakcji pomiędzy procesorem a kodem.

Również legendarną wieloplatformowość Javy nazywa mitem podając na poparcie swych słów fakt, że każda gra jest osobno dostosowywana do ponad setki różnych telefonów. Widzi tylko jedno rozwiązanie tych wszystkich problemów: wykorzystanie BREW (umożliwiającego użycie w telefonie kodu C/C++ lub asemblera) zamiast J2ME.

Czyżby więc rację mieli specjaliści mówiący, że Java została wymyślona po to, by poprawić sprzedaż komputerów firmy Sun? Próby korzystania z niej w każdym możliwym miejscu wydają się potwierdzać to przypuszczenie.

Więcej informacji: blog Johna Carmacka


Zobacz również