Cenne wirtualne światy

Miliony ludzi usiłują zamieszkać w wirtualnych internetowych światach, a wartość tego rynku przekracza już miliard USD - wynika z badania Screen Digest.

Wartość rynku gier internetowych MMOG (massively multiplayer online games) na Zachodzie przekroczyła 1 mld USD. Gry takie jak World of Warcraft i światy takie jak Habbo Hotel szybko stają się znaczącymi platformami w świecie mediów - wynika z raportu.

Przychody z subskrypcji MMOG do 2011 roku sięgną 1,5 mld USD. Jednak wzrost MMOG pozostaje ograniczony w porównaniu np. z szybko rozwijającym się rynkiem wideo na żądanie, którego wartość ma wzrosnąć do 11,4 mld USD w ciągu najbliższych czterech lat.

87% przychodów z gier MMOG pochodzi z subskrypcji. Gry mają w tej chwili ok. 8 mln użytkowników na całym świecie, w tym 3 mln w USA i Europie Zachodniej.

Z raportu wynika również, że tradycyjne firmy medialne próbują przenieść swoje nie związane z grami marki do świata trójwymiarowych rozrywek internetowych. Starają się budować społeczności, poprawić świadomość marki i zyskać dostęp do kluczowych konsumentów.

Dzięki rozwojowi szerokopasmowego dostępu do Internetu oraz rozpowszechnieniu konsol do gier nowej generacji, rynek MMOG będzie rósł. Do 2011 roku gry tego typu będą miały 10 mln płatnych użytkowników, a znacznie szersza publiczność będzie spędzała czas przy grach finansowanych w inny sposób - przez reklamy czy wirtualne zakupy.


Zobacz również