Chcą konkurować ceną

Jak wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych, ponad połowa polskich firm z sektora MŚP uważa, że cena jest najważniejszym czynnikiem decydującym o ich konkurencyjności w Unii Europejskiej.

Zaledwie 1,8% firm buduje swoją przewagę konkurencyjną na innowacyjności. Jednak firmy starają się podnosić jakość usług.

15% przedsiębiorców nie zamierza zdobywać certyfikatów i uprawnień do sprzedaży swoich towarów na unijnym rynku, mimo, że po 1 maja br. certyfikaty te będą potrzebne do sprzedaży ich wyrobów także w Polsce.

Przedsiębiorcy nisko oceniają stan swojej wiedzy na temat Unii Europejskiej. Zaledwie 32% właścicieli małych firm uważa, że ich wiedza jest wystarczająca do ekspansji na unijnym rynku. Tylko 30% przedsiębiorców wie o istnieniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.


Zobacz również