Ciekłe obrazy

Zauroczeni wysoką jakością i ponadprzeciętnymi możliwościami projektorów postanowiliśmy ponownie wrócić do tematu, przedstawiając test pięciu modeli: Sanyo PLC - SU20 E, Toshiby TLP - MT3, NECa VT 440, Hitachi CP - S220 i ASK C 90.

Miesiąc temu uważnie przyjrzeliśmy się pięciu projektorom LCD i DLP. Mogą one stanowić poważną konkurencję dla odbiorników telewizyjnych wysokiej klasy. Mimo że są to urządzenia, na które ciągle

nie stać większości miłośników kina domowego, ich wysoka jakość i ponadprzeciętne możliwości sprawiły, że postanowiliśmy przedstawić kilka równie ciekawych modeli.

Potwierdzona została teza, iż jakość obrazu prezentowanego przez poszczególne urządzenia nie zależy w zasadniczym stopniu od zastosowania określonej technologii, lecz od przemyślanej i dopracowanej pod każdym względem konstrukcji. Mieliśmy okazję opisać znakomicie sprawujące się produkty zbudowane zarówno w oparciu o technologię DLP, jak i o bardziej popularną i lepiej znaną LCD. Naszym zwycięzcą w poprzednim teście został właśnie model z tej drugiej grupy - InFocus LP 260, ale nie należy zapominać o tym, iż na drugim miejscu uplasowało się urządzenie pochodzące z koncernu Toshiba TLP-S2, z układem optycznym DLP.

Tym razem przedstawiamy kolejnych pięć projektorów, które prezentują tę samą koncepcję technologiczną i wykorzystują do generowania obrazu trzy matryce LCD.

W skład grupy testowej weszły cztery projektory, reprezentujące światowych gigantów rynku, takich jak: NEC, Hitachi, Sanyo i Toshiba oraz jeden produkt mniej utytułowanej i znanej firmy, jaką jest norweski ASK. Większość spośród prezentowanych urządzeń to modele nowe i od niedawna występujące w ofercie dystrybutorów.

W przypadku Toshiby mamy nawet do czynienia z "pokazem przedpremierowym". W momencie przeprowadzania testu model TLP-MT3 skonstruowany pod kątem instalacji w zestawie kina domowego nie znajdował się jeszcze w ofercie polskiego dystrybutora. Z pełnym przekonaniem mogę więc stwierdzić, iż nasi czytelnicy mają niepowtarzalną możliwość zapoznania się z pierwszą oceną tego projektora opublikowaną na łamach rodzimej prasy.

Procedura testowa

W celu zachowania identycznych warunków oświetleniowych testy przeprowadzono w specjalnie przystosowanym pomieszczeniu, pozwalającym na analizę działania urządzeń zarówno w warunkach całkowitego zaciemnienia, jak i przy rozproszonym sztucznym świetle.

Wszystkie projektory były testowane przy użyciu tych samych urządzeń współpracujących. Jako źródło DVD, posłużył odtwarzacz Pioneer DV-717 połączony z projektorami wysokiej jakości przewodem S-Video Ixos 124AV-300. Obraz wyświetlaliśmy na białym matowym ekranie Projecta o wymiarach 1,6 x 1,6 m dostarczonym przez firmę Image Recordings Solutions. Chcąc zachować tę samą skalę porównawczą, pozwalającą czytelnikowi odnieść wyniki niniejszego testu do tych przedstawionych miesiąc temu, postanowiliśmy nie modyfikować materiału testowego. Pozostał on niezmieniony, obejmuje filmy DVD powszechnie cenione za ponadprzeciętny transfer obrazu o najwyższej jakości. Wyselekcjonowane tytuły to: Gladiator, Szeregowiec Rayan, Mrówka Z, Fight Club, Titan A.E oraz Matrix (ze względu na zastosowany specyficzny zielonkawy filtr).


Zobacz również