Co nowego w kolejnej wersji MS Office?

Kolejna wersja pakietu aplikacji biurowych Microsoft Office (znana w tej chwili pod roboczą nazwą Office 12) jeszcze bardziej niż edycja 2003 zorientowana ma być na współpracę i komunikację między pracownikami. Wśród innowacji znajdą się m.in. funkcje telefonii internetowej, określania dostępności pracowników. Jak poinformował podczas konferencji ITxpo Bill Hilf z Microsoftu, pakiet powinien trafić do sprzedaży w przyszłym roku.

Jednym z ciekawszych nowych narzędzi ma być zaimplementowanie do aplikacji wchodzących w skład rodziny MS Office znanego z komunikatorów internetowych sygnalizowania obecności - dzięki temu użytkownik, chcący wysłać do swojego współpracownika jakiś dokument, będzie mógł natychmiast sprawdzić, czy jest on dostępny, czy ma włączony komputer itp.

Nowością będzie również wyposażenie pakietu w oprogramowanie do korzystania z telefonii internetowej - by jak najbardziej ułatwić pracownikom komunikowanie się między sobą. Zdaniem Hilfa, będzie to jedna z najważniejszych innowacji w kolejnej wersji Office.

W nowym Office możemy się również spodziewać szerszego zastosowania standardu Extensible Markup Language (XML) do współdzielenia danych.


Zobacz również