Coca-Cola w Sieci

Wytwórca najsłynniejszych na świecie napojów orzeźwiających rozpoczyna wielką internetową kampanię promocyjną.

Firmy Coca-Cola i America Online poinformowały o podpisaniu umowy na promocję i sprzedaż napojów za pośrednictwem Internetu. Wartość transakcji opiewa na 64 mln USD. Coca-Cola zapłaci koncernowi AOL ponad 24 mln USD za obsługę techniczną przedsięwzięcia oraz kolejne 20 mln USD za reklamowanie swojego produktu. Firmy powołały już wspólny zespół specjalistów opracowujących strategie marketingowe.

"Nasza marka jest bardzo znana, ale musimy nadal ją promować. Dzięki AOL dotrzemy do interesujących nas grup klientów, czyli osób zainteresowanych sportem, muzyką i rekreacją. Będziemy również sprzedać nasze produkty przez sieć, zarówno w ilościach detalicznych, jak i hurtowych" - twierdzi Scott Jacobson, rzecznik firmy.

Posunięcia Coca-Coli są zapewne odpowiedzią na działania konkurencji. W marcu PepsiCo poinformowała o podobnej umowie z serwisem Yahoo.


Zobacz również