Context: w Polsce sprzedano 310 tys. komputerów

W I kw. 2005 roku sprzedaż PC w segmencie konsumenckim w Europie Wschodniej wzrosła o 130 proc. podczas gdy w segmencie korporacyjnym o 64 proc. - podaje firma analityczna Context. Łącznie na rynek naszego regionu trafiło nieco ponad 2,5 mln komputerów, wobec 2,15 mln sztuk rok wcześniej. W podsumowanym okresie popyt rozkładał się niemal równomiernie - 48 proc. stanowiła sprzedaż konsumencka, zaś 52 proc. korporacyjna. W stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku oznacza to 1-proc. na korzyść sektora biznesowego.

Zdaniem Context, w Polsce sprzedaż do sektora biznesowego wyniosła 58 proc. łącznych dostaw (56 proc. rok wcześniej). Według wyliczeń firmy badawczej w okresie styczeń-marzec sprzedano w naszym kraju 310 tys. komputerów), wobec 242,5 tys. w I kw. 2004 r.

Bardziej wyraźna przewaga sektora korporacyjnego nad konsumenckim widoczna jest na Węgrzech i w Czechach, gdzie udział sprzedaży do firm wynosi odpowiednio 62 oraz 64 proc.

W Rosji segmentowy podział jest najbardziej wyrównany - 49 proc. (firmy) 51 proc. (konsumenci). Na tamtejszy rynek, zdaniem Context trafiło najwięcej PC - 1,23 mln. W Czechach sprzedano 83,5 tys. komputerów przenośnych, na Węgrzech 60 tys, wobec odpowiednio 66,5 tys. oraz 50 tys. rok wcześniej.

Dla porównania w I kw. 2005 roku w Europie Zachodniej sprzedano 38,2 mln sztuk, wobec 33,7 mln sztuk. rok wcześniej. Udział sprzedaży korporacyjnej sięgał w minionym okresie 64 proc. łącznych dostaw (62 proc. rok wcześniej).

***

Więcej o sprzedaży komputerów w I kw. pisaliśmy także w materiale "Rynek PC odżył w I kwartale"

Aktualizacja: 17 maja 2005 08:52

Szacunki firmy Context obejmują dostawy PC łącznie, nie zaś same komputery przenośne jak napisaliśmy uprzednio. Przepraszamy za błąd.


Zobacz również