Croc: Legend of the Gobbos

Jest to gra, w której gracz wciela się w tytułowego krokodyla ratującego uwięzionych Gobbosów przed złym czarownikiem baronem Dante i jego poddanymi. Ta bajkowa historia mogłaby sugerować, że gra przeznaczona jest dla młodszego odbiorcy. Owszem, jestem pewien ze dzieci znajdą tu wiele pysznej zabawy, ale także dorosły gracz z przyjemnością pobawi się, znajdując w tej grze chwilę na odprężenie.

Jest to gra, w której gracz wciela się w tytułowego krokodyla ratującego uwięzionych Gobbosów (małe i miłe futrzaste stworki) przed złym czarownikiem baronem Dante i jego poddanymi. Ta bajkowa historia mogłaby sugerować, że gra przeznaczona jest dla młodszego odbiorcy. Owszem, jestem pewien ze dzieci znajdą tu wiele pysznej zabawy obserwując poczynania naszego krokodylka, ale także dorosły gracz z przyjemnością pobawi się, znajdując w tej grze chwilę na odprężenie po quake-u czy innej krwawej jatce na peceta.

Świat Gobbosów jaki oglądamy podczas zabawy jest bajecznie kolorowy i pełen zieleni co stanowi prawdziwą ucztę dla oczu. Lokacje są bardzo zróżnicowane - w świecie gry obejrzymy wulkany, lodowce, czy też podwodne jaskinie. Brak tu widoku krwi a po śmierci złych potworków zamiast rozbryzgującego mięsa widzimy kolorowe gwiazdki. Co kilka etapów możemy obejrzeć śmieszne filmiki wyjaśniające skąd biorą się dziwne stwory z którymi się zmierzymy w następnym etapie.

W grze przeciwnikami są nie tylko dziwne potworki ale i pojawiająca się niemal na każdym etapie lawa. Jak przystało na zręcznościówkę kłopoty może też sprawiać sam układ tarasów i platform po których przyjdzie nam się przemieszczać. Nieraz trzeba się nagłówkować którędy przejść żeby udało się odnaleźć kolejnego Gobbosa lub kolorowe kryształki otwierające tajemne drzwi. A czekają na nas do przejścia cztery wyspy archipelagu Gobbo i ukryte poziomy - ogółem gra składa się z 40 etapów.

Akcja gry z kamery umiejscowionej za plecami Croc-a (tak jak w Tomb Rider tylko kamera tu jest bardziej inteligentna i nie zdarzają się sytuacje że nie widzimy postaci bo ją zasłania skała) Ruchy kamery są płynne, a sposób kierowania postacią naszego bohatera nie sprawia kłopotu nawet kilkulatkowi. Obsługa jest bardzo prosta i przyjemna - wystarczy "opanować" zaledwie kilka klawiszy.Tytułowy krokodyl porusza się z gracją gada (z taaaaakim platfusem), wydając przy tym stosowne dźwięki (klapnięcia, pojękiwania i popiskiwania) Gra korzysta z DirectX co zapewnia maksymalne wykorzystanie posiadanych urządzeń. Grafika jest płynna - gra wykorzystuje oprócz zwykłych kart grafiki 2D także dopalacze 3D - kary kompatybilne 3dfx.


Zobacz również