Current Analysis o sprzedaży Visty

Firma Current Analysis opublikowała dane o tym, jak sprzedawał się Windows Vista w ciągu pierwszego dnia po premierze. Wszystko wskazuje na to, że konsumenci spełniają życzenia Microsoftu i kupują przede wszystkim wersję Home Premium.

Wśród komputerów z preinstalowanym OS-em aż 70% klientów wybrało maszyny z Home Premium. Najuboższą z wersji - Home Basic - zakupiło 22% osób, a na Ultimate zdecydowało się 1,2% klientów. Samir Bhavnani, autor raportu, przypuszcza jednak, że sytuacja będzie się zmieniała. "Z czasem wersja Ultimate będzie zdobywała coraz większą część rynku" - napisał Bhavnani.

Dzięki Viście wyjątkowo dobrze sprzedawały się też komputery. W ciągu tygodnia sprzedawcy zanotowali 173-procentowy wzrost ilości sprzętu. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego wzrost ten wyniósł 67%. Tak dobrze komputery nie sprzedawały się od czterech lat. Co więcej, tak duży wzrost osiągnięto mimo tego, iż sprzedawcy nie promowali zbytnio Visty. Byli przede wszystkim skupieni na sprzedaży zestawów HDTV, gdyż właśnie trwają rozgrywki Super Bowl.

Spośród wszystkich producentów sprzętu, którzy oferowali komputery oznaczone jako "Vista Ready", największy udział w rynku w ciągu wspomnianego tygodnia miał HP. Koncern sprzedał 54% wszystkich preinstalowanych kopii Home Premium i 53% Home Basic. W tygodniu przed premierą Visty do HP należało 33% wszystkich sprzedanych pecetów.

Na miarodajne wyniki dotyczące poziomu sprzedaży komputerów dla Visty przyjdzie nam jeszcze poczekać. Bhavnani mówi, że pełniejszy obraz zyskamy po pierwszej połowie bieżącego roku.


Zobacz również