Cyberia

Jest rok 2027. Upłynęło pięć lat od doszczętnego załamania światowej ekonomii. Wydarzenie to zmieniło rozkład władzy na planecie Ziemia - obecnie walczą o nią kartele kryminalistów i Free World Alliance, organizacja skupiająca "uczciwych" obywateli.

Jest rok 2027. Upłynęło pięć lat od doszczętnego załamania światowej ekonomii. Wydarzenie to zmieniło rozkład władzy na planecie Ziemia - obecnie walczą o nią kartele kryminalistów i Free World Alliance, organizacja skupiająca "uczciwych" obywateli.

Gracz wciela się w rolę Zaka, odsiadującego wyrok za liczne włamania niedoścignionego hackera. William Devlin, kierujący działaniami FWA, daje mu wybór - albo odsiaduje wyrok do końca albo też wykorzysta swoje umiejętności w walce przeciwko kryminalistom czym może zapracować na wcześniejsze uwolnienie. Zak lubi czuć adrenalinkę krążącą w żyłach i dlatego decyduje się wybrać drugi z proponowanych wariantów.

Twoja misja została szczegółowo zaplanowana przez sztabowców z FWA. Po wyjściu z celi zostajesz przewieziony do bazy Rig, gdzie czeka na Ciebie myśliwiec TF-22. Wyposażony jest on w autopilota, który prowadzi Cię po optymalnej drodze do bazy przestępców - Cyberia Complex. Tam musisz wykraść sekretną broń i wrócić do Pentagonu.

"Cyberia" to ciekawe połączenie szybkiej zręcznościowej "strzelanki" z grą labiryntową i logiczną. W zdecydowanej większości akcja gry toczy się w powietrzu, gdzie zadanie gracza polega wyłącznie na strzelaniu do wszystkiego co się rusza. Oprócz tego graczowi przychodzi penetrować bazy wroga, gdzie musi rozwiązywać mało skomplikowane zagadki, np. rozbrajać bomby poprzez odpowiednie ustawienie sekwencji przełączników itp.

Próbowałem porównać Cyberię z jej PC-towym odpowiednikiem. Na PlayStation gra wygląda nieco gorzej (nie wiem dlaczego obraz na PC-cie miał więcej kolorów) ale jest lepiej animowana. Sekwencje filmowe i np. lot TF-22 są bardziej płynne niż na PC-cie. Poza tym gra wygląda dokładnie tak samo: te same sekwencje, te same dialogi, identyczna akcja i muzyka (pod warunkiem, że na PC-cie wykorzystuje się co najmniej kartę SoundBlaster 16).


Zobacz również