Cyfrowe kino

Fraunhofer Institute, który stworzył format MP3 na początku lat 90-tych, powołał zespół ekspertów pracujących nad nowymi rozwiązaniami dla produkcji filmowej. Mają one w perspektywie zrewolucjonizować ten przemysł.

Fraunhofer Institute, który stworzył format MP3 na początku lat 90-tych, powołał zespół ekspertów pracujących nad nowymi rozwiązaniami dla produkcji filmowej. Mają one w perspektywie zrewolucjonizować ten przemysł.

Co ciekawsze nie ma tu mowy o nowych sposobach kompresji, takich jak MPEG-2 czy MPEG-4. Prace będą dotyczyć przede wszystkim przejścia w pełni na sprzęt cyfrowy. W założeniu ma to zapewnić zdigitalizowanie całego procesu - od kręcenia filmu aż do postprodukcji. Są już co prawda kamery cyfrowe zaprojektowane dla HDTV, jednakże nawet one nie są jeszcze w stanie prawidłowo zinterpretować światła ani zapewnić odpowiedniej rozdzielczości porównywalnej z analogowymi. Rozwiązanie zakłada także poprawę jakości dźwięku przestrzennego.

Trwają również prace nad metodami kompresji. Wciąż jednak jednym z podstawowych problemów jest możliwość przechowywania danych. Mimo że nośniki są coraz tańsze, pożądany transfer danych dla cyfrowego kina wyniesie ok. 5 GB/s.


Zobacz również