Czarno-biały Internet?

Firma medialna BET, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom czarnoskórej ludności Stanów Zjednoczonych, uruchomiła nowy portal przeznaczony wyłącznie dla społeczności afroamerykańskiej.

Firma medialna BET postanowiła wyjść naprzeciw oczekiwaniom stale powiększającej się grupy czarnoskórych użytkowników Internetu i stworzyła specjalny portal skupiający informacje i odnośniki do stron poświęconych afroamerykańskiej ludności USA. W uruchomienie portalu ok. 35 mln USD zainwestowali medialni i technologiczni giganci, w tym Microsoft, Liberty Digital, News Corporation i USA Networks.

"Afroamerykanie są społecznością, dla której można stworzyć doskonały portal, w pełni odpowiadający jej potrzebom" - mówi Robert Johnson, szef BET Holding, - "Ta grupa etniczna w 2000 r. charakteryzuje się największą dynamiką wzrostu dostępu do sieci i jest to idealny czas na zaproponowanie jej takiej usługi".

Portal BET.com ma zawierać przewodnik po sieciowych stronach dla czarnoskórych, podzielony na takie sekcje, jak wiadomości, finanse, zdrowie, rozrywka czy kariera zawodowa. Serwis zaoferuje także sekcję muzyczną zawierającą sieciowe wideo, stację radiową, biografie artystów. Na koniec br. planowane jest uruchomienie, działającego pod egidą portalu, sklepu internetowego.

Forrester Research przewiduje, że pod koniec br. dostęp do Internetu będzie miało ok. 43% gospodarstw afroamerykańskich (w 1999 r. - zaledwie 23%).

Więcej informacji: www.bet.com/


Zobacz również