Czas na UM

UM (Unified Messaging) - "zespolone powiadamianie", czyli integracja poczty elektronicznej, faksu, pagera i poczty głosowej na jednej platformie - zyskuje coraz więcej zwolenników.

Technologia UM (Unified Messaging) polega na "zespolonym powiadamianiu", czyli integracji poczty elektronicznej, faksu, pagera i poczty głosowej na jednej platformie centralnej. Idea ta zyskuje coraz więcej zwolenników wśród dostawców usług sieciowych, gdyż znacznie "upraszcza" proces zaopatrywania klientów w kompletny system informacyjny, sprowadzając go do jednego numeru telefonu lub adresu poczty elektronicznej, obsługującego wszelkie formaty elektronicznego przekazywania informacji.

Dla operatorów sieci telekomunikacyjnych, zmuszonych stawiać czoło wysokim opłatom za rozmowy telefoniczne i rosnącej konkurencji ze strony nowych firm internetowych, zintegrowane usługi, jakie zapewnia UM, pozwolą szybciej zdobywać "lojalność" klientów i na dłużej wiązać ich z firmą, oferując korzystne dla obu stron warunki. Tego zdania jest też Kevin Torf, prezes firmy Tornado Development, zajmującej się produkcją i dystrybucją serwisów UM, który przyszłość tej technologii widzi przede wszystkim na powstającym rynku informatycznym Azji. Tornado Development zawarło niedawno porozumienie z singapurskim dostawcą aplikacji sieciowych firmą MailNexus, na mocy którego MailNaxus ma sprzedawać licencje na usługi UM dostawcom usług internetowych w rejonie Azji i Pacyfiku.

Wprawdzie technologia jest jeszcze w fazie ewolucji, ale analitycy z IDC przewidują, że w 2003 roku obroty pochodzące z usług UM osiągną wartość 1,9 mld USD.


Zobacz również