Czas na nowe reklamy w najpopularniejszej mobilnej aplikacji Google

Jedną z najpopularniejszych, jeśli nawet nie najczęściej używanych aplikacji mobilnych na świecie są Mapy Google. Zarówno ich wersja na smartfony i tablety, jak i wydanie przeglądarkowe, doczekały się ostatnio sporego odświeżenia interfejsu. Ale okazuje się, że wraz z nowym wyglądem Google ma zamiar zaserwować swoim użytkownikom nowy i dość agresywny format reklamowy.

Google udostępnia użytkownikom końcowym swoje popularne produkty, do których należą również mapy, bezpłatnie. Niektóre z nich są nad wyraz popularne. Firma chwali się, że z map lub opartych o nie usług korzysta aż miliard internautów miesięcznie. Ale trzeba pamiętać, że opracowanie, aktualizacje i obsługa tego systemu kosztuje firmę niemałe pieniądze, a Google to nie jest organizacja charytatywna, tylko firma która ma zarabiać.

Ponieważ mimo dziesiątek projektów 90% zysków firmy pochodzi z reklam przy wyszukiwarce, nic dziwnego że szuka się innych dróg do osiągnięcia zysków i dywersyfikacji przychodów. Jednym z pomysłów jest uraczenie użytkowników map dobrze spersonalizowaną reklamą opartą o geolokalizację. Od teraz wyszukiwania w mobilnej wersji Google Maps po przeprowadzeniu wyszukiwania użytkownik zobaczy na samym dole ekranu reklamę.

Oczywiście to nie jest pierwsza reklama w przypadku tej usługi, bo ich historia sięga już 2010 roku - oale jak dotąd najbardziej inwazyjna. Nowy typ map pojawi się w oficjalnych aplikacjach dostępnych dla systemów Android oraz iOS.

<div> </div>


Zobacz również