Czy Apple wciąż jest cool? - Technokracja odc. 2

Przez ostatni tydzień zastanawialiśmy się jakie tematy będą idealne do nowego odcinka Technokracji. Zarówno w świecie IT, jak i w Internecie dzieje się bardzo wiele, więc i wybór nie był prosty. Jednak zainteresowały nas szczególnie dwa zagadnienia: cool factor produktów Apple, oraz wejście Kinecta na komputery PC.

Microsoft już w czerwcu wydał SDK Kinecta dla Windows, przy pomocy którego deweloperzy mogą tworzyć niekomercyjne aplikacje wykorzystujące możliwości tego urządzenia, a niedawno wydany został kontroler ruchu przeznaczony specjalnie na komputery PC. Będzie on między innymi pozawalał na obsługę Kinecta z odległości ok. 50 cm, co nie było możliwe w przypadku wersji na konsolę. Jaka jest przyszłości urządzenia Microfostu? Co i kiedy możemy dzięki niemu osiągnąć? Między innymi o tym porozmawiamy z redaktorem naczelnym GameStara Jakubem Kuchnio, który przedstawi nam przykłady, do czego można wykorzystać ową technologię w praktyce, co można osiągnąć już teraz, a na co przyjdzie nam, jeszcze jego zdaniem, trochę poczekać.

Co to znaczy, że dana marka jest "cool"? W drugiej części zastanawiamy się czy Apple wciąż takie jest. Niedawno miał na Facebooku miejsce incydent, gdzie administrator fanpage’a Apple Polska (nieoficjalnego) bardzo mocno skrytykował najnowszą reklamę smartfona firmy Samsung, która po prostu naśmiewała się z użytkowników sprzętu marki Apple. Użył do tego bardzo mocnych i obraźliwych słów, w stosunku do samej firmy Samsung oraz użytkowników systemu Android , przez co fanpage został szybko zamknięty. I tutaj nasuwa się pytanie: czy można mówić "cool" o firmie, której użytkownicy zachowują się niczym fanatycy, którzy nie widzą poza nią świata i nie mają dystansu do samych siebie?

Na tym przykładzie doskonale widzimy jak cienkie są granice między zwykłym użytkownikiem, sympatykiem marki, a fanatycznym fanboyem. Czy Apple dalej pozostanie firmą utożsamianą ze stylem i elegancją czy może przez takie sytuacje to Android i jego użytkownicy będą tymi "cool"? Pozostaje też kwestia tego czy taka reklama na pewno pomoże firmie Samsung? Wszak nie produkuje ona tylko i wyłącznie samrtfonów, a urażony fanatyk Apple może zacząć bojkotować inne ich produkty. Strzał w kolano czy też nie?

Gorąco zapraszamy do obejrzenia drugiego odcinka Technokracji oraz do dyskusji w komentarzach.


Zobacz również