Czy przechowywanie starej poczty naraża firmy na ryzyko?

Organizacje coraz częściej doceniają problem przechowywania danych. Jednak spotkać się można z opinią, iż przechowywanie starej poczty naraża firmę na ryzyko. W procesie wyszukiwania informacji w zbiorach archiwalnych można wykryć niewygodną wiadomości e-mail, która może zaszkodzić firmie np. w toczącej się przed sądem sprawie.

Jednak w większości przypadków lepiej jest przechowywać wiadomości poczty elektronicznej czy komunikatorów, nawet jeżeli zawierają one informacje niezbyt korzystne dla firmy. Trzeba pamiętać o tym, że w praktyce nie jest możliwie usuniecie wszystkich kopii wiadomości, które zostały wysłane poza firmę, czy też zostały odebrane - prawdopodobieństwo, że ktoś dysponuje kopią tych wiadomości (otrzymaną lub wysłaną) jest bardzo duże.

Przeprowadzone przez Unified Communication Alert badania pokazały, że w Stanach Zjednoczonych 32 proc. organizacji uważa, iż zachowywanie poczty elektronicznej przez dłuższy okres jest najmniej ryzykowną opcją, podczas gdy tylko 10 proc. uważa, iż mniejsze ryzyko to usuniecie całej zawartości.


Zobacz również