Czy twoja postać w Fallout: New Vegas będzie "ciepłą kluchą"?

Fallout: New Vegas to z pewnością jedna z najbardziej oczekiwanych gier komputerowych tego roku. W chwili ujawnienia przez Bethesdę pierwszego trailera i wstępnej daty premiery gry - co miało miejsce na początku lutego - nie było zbyt wiele wiadomo o New Vegas. Na szczęście przedstawiciele producenta okazali się rozmowni, dzięki czemu o tej produkcji wiemy już znacznie więcej.

Setki godzin rozgrywki

Pete Hines, wicedyrektor działu PR w Bethesda Softworks, na łamach USA Today ujawnił kilka szczegółów dotyczących fabuły "New Vegas". W odróżnieniu od poprzednich części cyklu gracz nie rozpocznie rozgrywki wcielając się w mieszkańca jednej z rozsianych na terytorium Ameryki krypt. Będzie posłańcem, mającym dostarczyć pewną przesyłkę, ale postrzelonym i pozostawionym na śmierć w trakcie wykonywania tego zadania. Misją gracza będzie odnaleźć napastników, którzy ukradli przesyłkę oraz dowiedzieć się, co zawierała. Fabuła toczyć się będzie kilka lat po wydarzeniach z Fallout 3 i nie będzie z nimi związana.

Świat gry będzie mocno różnił się od rzeczywistości Stołecznych Pustkowi, po których włóczył się gracz w trzecim Falloucie - w końcu w przeciwieństwie do zrujnowanego i w większości opuszczonego Waszyngtonu Nowe Vegas to miasto tętniące życiem. Czas, jaki trzeba będzie przeznaczyć na dokładne zwiedzenie świata Hines szacuje na "setki godzin".

Ciepła klucha czy cyrkowy siłacz...

Pete Hines udzielił się także w podcaście dla magazynu OXM UK, gdzie poinformował o modyfikacjach w mechanizmie gry. Ciekawie zapowiadają się zmiany w systemie SPECIAL, określającym wartości kluczowych współczynników postaci. Każdej ze statystyk towarzyszyć będzie dodatkowy opis - pod tym względem programistom nie zabrakło poczucia humoru. Przykładowo, postać z charyzmą 10 to "Lider kultu", wytrzymałością 1 - "W zasadzie martwy", a siłą 1 - "ciepła klucha" (z języka angielskiego - wet noodle, chociaż słownik slangu sugeruje również inne, bardziej dosadne znaczenia tego terminu).

Wśród pozostałych innowacji warto wspomnieć wyposażenie każdej z broni w atak specjalny oraz zmiany w systemie karmy i reputacji. Karmę będzie można budować z uwzględnieniem popieranych frakcji i ideologii, natomiast reputacja może mieć istotny wpływ na możliwe zakończenia gry.

Z kolei serwis Gametank.pl przytacza słowa J. E. Sawyera, głównego projektanta w Bethesda, który zapowiedział, że reputacja (i zachodzące w niej zmiany) będzie mieć wpływ na możliwość eksploracji nowych terenów i że w grze pojawi się nowy wskaźnik stanu postaci - odwodnienie.

Fallout: New Vegas ma ukazać się jesienią 2010 r. w wersji dla systemów Windows oraz na konsole Xbox 360 i PlayStation 3.

Więcej informacji: Bethesda Softworks


Zobacz również