D-Link Technology Trend: powszechny internet, popularne blokady

W Polsce nie ma już firm bez dostępu do internetu. Powszechne jest korzystanie z poczty elektronicznej i komunikatorów. Aż 80% przedsiębiorstw blokuje swoim pracownikom dostęp do określonych stron WWW oraz uniemożliwia korzystanie z oprogramowania P2P.

W kolejnym badaniu D-Link Technology Trend sprawdzono poziom informatyzacji polskich przedsiębiorstw sektora MŚP. Jak się okazało, nie ma obecnie ani jednego, które nie posiadałoby łącza internetowego. Nie jest jednak tak różowo, jak by mogło się wydawać - zaledwie 25% przebadanych firm dysponuje łączem o przepustowości powyżej 6 MB/s, natomiast 11% wciąż pracuje na łączach nie szybszych niż 1 Mb/s. To raczej słaby wynik, jeśli weźmiemy pod uwagę, że firmy te zatrudniają od 50 do 250 pracowników.

Wraz z popularyzacją dostępu do internetu zmienił się styl komunikacji polskich firm. Obecnie wszystkie wykorzystują w korespondencji biznesowej pocztę e-mail, prawie 70% używa komunikatorów, co trzecia firma korzysta z usług VoIP, a co szósta przeprowadza regularnie wideokonferencje.

Większość (80%) szefów i menedżerów polskich firm doskonale wie co to jest cyberslacking i stara się nie dopuścić do tego zjawiska poprzez blokowanie komunikacji P2P (65%), określonych stron WWW (55%), portów do gier (50%), komunikatorów (35%), portów do transmisji strumieniowych (27%). Co dziesiąta firma całkowicie blokuje pracownikom dostęp do przeglądarek internetowych.

Według specjalistów z firmy D-Link, ograniczanie dostępu do zasobów internetu przez pracodawców będzie coraz częstsze. W USA, gdzie to zjawisko dokładnie przebadano, pracownik przeznacza dziennie ok. 1,5 godziny na prywatne sprawy załatwiane przez internet. Trudno więc się dziwić, że pracodawcy traktują blokady dostępu jako swoje naturalne prawo.


Zobacz również