DVD na receptę

Walgreen, amerykańska sieć aptek, udostępni w swoich sklepach punkty, w których klienci będą mogli w ciągu 15 minut wypalić sobie film na płycie DVD. Tego typu punkty powinny znacznie obniżyć koszty, a klienci będą mogli wejść w posiadanie niszowych tytułów.

Dotychczas albo nie opłacało ich się wydawać, albo ich cena była bardzo wysoka. Koszty produkcji, dystrybucji, magazynowania i sprzedaży niewielkiej liczby niszowych tytułów czyniły je mało dostępnymi.

Walgreen może myśleć o zainwestowaniu w "automaty z DVD", gdyż w ubiegłym miesiącu DVD Copy Control Association tak zmieniła system i licencje CSS, że możliwe stało się uruchomienie tego typu punktów. W większości z 6000 sklepów Walgreena pojawią się specjalne nagrywarki DVD wyposażone w oprogramowanie Qflix firmy Sonic Solutions.

Analityk Kurt Scherf przypuszcza, że początkowo w punktach DVD pojawią się tylko starsze tytuły. Studia filmowe nie będą prawdopodobnie chciały udostępniać najnowszych produkcji, gdyż wywołałoby to konflikt z ich partnerami zajmującymi się sprzedażą detaliczną. Analityk ocenia, że w 2011 roku wpływy z "DVD na żądanie" wyniosą 1,3 miliarda dolarów. Obecnie wpływy ze sprzedaży i wypożyczania DVD wynoszą około 24 miliardów USD.


Zobacz również