Daj się znaleźć

Badania wykazują, że jedynie niewielki odsetek twórców stron dba o to, by ich witryny znajdowały się na czele listy wyników poszukiwań różnych wyszukiwarek.

Według badań przeprowadzonych przez firmę Iconocast, niewielu webmasterów zadaje sobie trud zadbania o to, by ich witryna znajdowała się na czele listy rezultatów poszukiwań, jakie tworzą wyszukiwarki sieciowe.

Zdecydowana większość spośród nich (71%) zgłasza osobiście swoje witryny do rozmaitych wyszukiwarek, a jedynie nieco ponad połowa korzysta ze specjalnych programów, zgłaszających stronę do setek funkcjonujących systemów wyszukiwawczych. Jedynie jedna piąta ankietowanych korzysta ze specjalnych możliwości, oferowanych przez niektóre serwisy, w rodzaju umieszczenia strony w specjalnych katalogach, pokazujących się na szczycie listy wyszukiwań (directories) czy wniesienia opłaty, w zamian za co strona pojawia się na wyższej pozycji.

Najbardziej popularną metodą polepszenia rankingu witryny są metatagi, czyli zaszyte w kod strony wyrażenia, dzięki którym wyszukiwarki kwalifikują odnalezione strony. Z tej metody korzysta 61% twórców witryn, natomiast 44% stosuje odpowiednio dobrane tytuły stron. Pozostałe sposoby, typu używanie wielu stron początkowych, wielu nazw domen prowadzących do jednej witryny czy ukrywanie słów kluczowych w tle dokumentów, są mniej popularne. Robi tak 20-30% administratorów.

Zadziwiające jest to, że na razie stosunkowo niewielu webmasterów zdaje sobie sprawę z rosnącej popularności wyszukiwarki Google, (korzysta z niej np. Yahoo!, z polskich serwisów: ahoj.pl). Wyszukiwarka ta bada nie tylko architekturę witryny, lecz także - nieco upraszczając - liczbę prowadzących do niej odnośników. Charakteryzuje się znaczną szybkością działania, a rezultaty jej wyszukiwania są z reguły dokładniejsze niż w przypadku konkurentów.

Przeprowadzone badania, w których udział wzięły 404 firmy, zajmujące się różnymi aspektami działalności w sieci, dowodzą, że dla znacznej grupy badanych nie ma większego znaczenia, czy ich witryny są łatwe do znalezienia. Prawdopodobnie liczą oni już na sprawdzonych klientów, wiedzących jak trafić na firmową stronę.

Więcej informacji: www.iconocast.com


Zobacz również