Detal w górę

Wyższy popyt na produkty oraz większa liczba amatorów zakupów przez Internet spowodują, iż w br. obroty detalicznego handlu w sieci wyniosą prawie 39 mld USD.

Obroty detalicznego handlu elektronicznego osiągają ostatnio wartości znacznie przekraczające oczekiwania analityków rynku. W ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku internauci wydali w sieci ponad 7 mld USD, czyli prawie tyle samo co w rekordowym dotąd "świątecznym" kwartale roku 1999. Według szacunków firmy Harris Interactive, o 15% zwiększyła się ogólna liczba użytkowników dokonujących zakupów online i wynosi ona obecnie prawie 27 mln osób.

W I kwartale 2000 r. największą popularnością cieszyły się zakupy biletów lotniczych i wycieczek, na które internauci wydali 2 mld USD. Ponad 850 mln USD zarobiły firmy sprzedające w sieci sprzęt komputerowy. Sporo gotówki klienci zostawili także w różnych serwisach aukcyjnych, internetowych księgarniach oraz firmach handlujących odzieżą. Nieco mniejszym powodzeniem cieszyły się produkty, na które wzmożony popyt występuje zazwyczaj w okresie zakupów "gwiazdkowych" prezentów. Należą do nich zabawki, elektronika powszechnego użytku, nagrania muzyczne, czy oprogramowania komputerowe.

Harris Interactive twierdzi, iż jeśli sprzedaż na tak wysokim poziomie utrzyma się przez następne dwa kwartały, a okres świątecznych zakupów będzie równie rekordowy co poprzedni, to obroty z detalicznej sprzedaży online osiągną w tym roku wartość 39 mld USD.


Zobacz również