Deus Ex

Jedna z najsłynniejszych gier RPG trafiła do Kolekcji Klasyki Komputerowej. Teoria spiskowa, walka z terroryzmem, korporacje i zaraza - tak wygląda świat.

Jedna z najsłynniejszych gier RPG trafiła do Kolekcji Klasyki Komputerowej. Teoria spiskowa, walka z terroryzmem, korporacje i zaraza - tak wygląda świat.

Trzy lata temu Deus Ex odniósł ogromny sukces. Była to gra przełomowa - łącząca dynamiczną akcję i strzelaninę FPP, z rozbudowaną fabułą i interakcją ze światem gry, a także rozwojem postaci: elementem znanym z gier RPG.

Biuro agencji, w której pracujesz. Masz tutaj własny pokoik, komputer i odbierasz e-maile. W tej samej instytucji pracuje także twój brat.

Biuro agencji, w której pracujesz. Masz tutaj własny pokoik, komputer i odbierasz e-maile. W tej samej instytucji pracuje także twój brat.

Jest rok 2057. Świat pogrąża się w chaosie. Twój bohater nazywa się J.C. Denton i jest agentem agencji antyterrorystycznej. Jego organizm został udoskonalony przy użyciu zaawansowanej nanotechnologii - dzięki niej agent jest sprawniejszy, bardziej wytrzymały, ma wyostrzone zmysły, jednak tacy jak on nie cieszą się zbyt dobrą opinią. Mówi się o nich, że są zimnokrwistymi maszynkami do zabijania. Czy potwierdzisz tę teorię, zależy tylko od Ciebie.

Twoim zadaniem jest zdemaskowanie spisku, którego celem jest przejęcie kontroli nad światem. Tylko ty dostrzegasz zagrożenie, jednak nie musisz być zdany wyłącznie na siebie, jeśli zapewnisz sobie pomoc przyjaciół. I jeśli Twoi przyjaciele są faktycznie tymi, za których się podają.

Poszczególne misje w Deusie Ex można rozwiązywać na różne sposoby - stosując "podejście bezpośrednie" (czytaj: strzelając do wszystkiego, co się rusza) lub omijając zagrożenia. Początkowo J.C. nie jest zbyt sprawny w poszczególnych umiejętnościach, jednak z czasem, dzięki zdobytemu doświadczeniu i kolejnym nanotechnologicznym wszczepom, osiąga coraz lepsze wyniki. Posługiwanie się bronią, pływanie, obsługa komputerów - wszystkiego można i trzeba się nauczyć, a od ciebie zależy, na co położysz największy akcent. Weźmy na przykład strzelanie z broni snajperskiej: w początkowych misjach obiekt widoczny przez lunetę trudno złapać na celownik - trzęsą się ręce, odrzut mocno podrywa broń do góry. Z czasem zlikwidowanie celu jednym strzałem staje się coraz łatwiejsze, a dzięki nanotechnologii, łatwiej utrzymać broń nieruchomo, chociaż ma solidnego kopa. Oczywiście pod warunkiem że będziesz się specjalizował właśnie w tym rodzaju giwerek.

Ogromny wpływ na losy bohatera mają decyzje podejmowane przy spotkaniach z innymi postaciami - komu pomoże, komu zaufa, jakie podejście wybierze. Również zachowanie J.C. przekłada się na stosunek otoczenia - czy będą w nim widzieć człowieka, czy wspomnianą już maszynkę do zabijania. Dzięki tym elementom Deus Ex przestaje być bezmyślną, rozbudowaną strzelaniną, a staje się rasową grą fabularną.

W Deusie wykorzystano klasyczny silnik Unreala, dający spore możliwości wpływu akcji bohatera na otoczenie. Po kilku latach nie wygląda to już oszałamiająco - postacie są brzydkie, poziomy małe, a nade wszystko przeszkadza ciemny obraz na ekranie. Jednak nadal gra jest kawałem solidnej roboty. Każdy miłośnik gier akcji powinien poznać tę fabularną grę FPP, szczególnie że już wkrótce doczekamy się jej kontynuacji - Deus Ex: Invisible War.

Deus Ex

Gatunek: RPG/FPP

Wydawca: Cenega

Stopień trudności: 7

Cena: 34,50 zł

Język: polski

Liczba graczy: 1

Wymagania: CPU 300 MHz, 64 MB RAM


Zobacz również