Diablo 2

Prawie cztery lata kazała czekać graczom firma Blizzard na kontynuacje swego „diabelskiego” hitu. Dziś, kiedy Diablo 2 ujrzało światło dzienne, rzesze fanów gier komputerowych ruszyły do sklepów po jedną z najbardziej pożądanych gier RPG. Po tak długim okresie oczekiwań i kilkukrotnym przekładaniu premiery rodzi się jednak pytanie, czy warto było tak długo czekać i czy gra spełni pokładane w niej nadzieje?

Prawie cztery lata kazała czekać graczom firma Blizzard na kontynuacje swego „diabelskiego” hitu. Dziś, kiedy Diablo 2 ujrzało światło dzienne, rzesze fanów gier komputerowych ruszyły do sklepów po jedną z najbardziej pożądanych gier RPG. Po tak długim okresie oczekiwań i kilkukrotnym przekładaniu premiery rodzi się jednak pytanie, czy warto było tak długo czekać i czy gra spełni pokładane w niej nadzieje? Już w tej chwili mogę z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, że TAK!

Pierwsze stwierdzenie jakie nasunęło mi się podczas gry w Diablo 2, to że dostaliśmy w swoje ręce produkt większy, lepszy i bardziej dopracowany od swojego młodszego brata. Przede wszystkim mamy tu do wyboru aż pięć klas bohaterów. Gracz może zdecydować się na rozpoczęcie zabawy wcielając się w postać paladyna, czarodziejki, nekromanty, barbarzyńcy lub amazonki, a wierzcie mi, iż wybór ten w znaczny sposób wpłynie na rozgrywkę. Głównym celem naszej przygody będzie pokonanie samego Diablo, który powrócił na świat szerząc zło i zniszczenie. Tym razem wspomagać go jednak będą dwaj bracia: Mephisto i Baal, z którymi także przyjdzie ci stoczyć ciężki bój.

Sam świat, w którym rozgrywa się akcja Diablo 2 w porównaniu z pierwszą częścią także uległ znacznej rozbudowie. Mamy do przemierzenia, aż cztery zróżnicowane krainy, od pustyń, przez lasy, a na samym piekle kończąc (akcja gry toczy się teraz także na otwartych przestrzeniach).

Jeszcze przed premierą Diablo 2 zapowiadano, iż jej oprawa graficzna powali wszystkich na kolana. Po kilku dniach spędzonych z tym tytułem muszę jednak przyznać, że nie jestem oczarowany tym elementem. Owszem gra obsługuje najnowsze akceleratory graficzne w wyniku czego mamy tu wszystkie znane efekty takie jak dynamiczne oświetlenie i odbicia świateł, lecz nie sprawia to wrażenia czegoś niesamowitego i dotąd niespotykanego. Z pewnością Diablo 2 graficznie prezentuje się przyzwoicie, lecz boję się pomyśleć co byłoby, gdyby twórcy gry przesunęli premierę o kolejne miesiące nie poprawiając przy tym grafiki.

Ci z was, którzy spędzili wiele czasu grając w pierwszą część na pewno wiedzą, iż gra ta wyróżniała się doskonałą oprawą dźwiękową, nie inaczej jest także w przypadku Diablo 2. Wszystkie elementy poczynając od odgłosów natury, poprzez wypowiedzi postaci i okrzyki potworów, a kończąc na fenomenalnej muzyce, która doskonale uzupełnia atmosferę gry, zostały wykonane na bardzo wysokim poziomie. W tej sytuacji wnioski nasuwają się bardzo szybko, ludzie odpowiedzialni za udźwiękowienie gry przyłożyli się do swojej pracy. Mogę także zapewnić, iż polska wersja językowa została zrealizowana bardzo dobrze, i nie mam żadnych zastrzeżeń do rozmów postaci występujących w grze (mimo że wśród ludzi, którzy użyczyli swoich głosów nie znajdziemy znanych aktorów). Polski wydawca gry - CD Projekt, w formie dodatku umieścił w pudełku płytę zawierającą doskonałą muzykę zapisaną w postaci audio, za co należą mu się duże brawa.

Podsumowując mój dotychczasowy, choć wprawdzie krótki kontakt z Diablo 2 mogę stwierdzić, iż jest to doskonała gra, która być może nie zrewolucjonizuje swojego gatunku, lecz z pewnością stanie się tytułem, do którego porównywalne będą najnowsze gry action role-playing. Blizzard po raz kolejny potwierdził więc, iż jest firmą tworzącą wyjątkowe tytuły, które zawsze przechodzą do klasyki gier komputerowych.


Zobacz również