Dlaczego Skype nie działał? Microsoft tłumaczy

W poniedziałek komunikator Skype zaliczył poważną awarię i nie był dostępny przez wiele godzin. Użytkownicy nie mogli zalogować się do usługi za pomocą aplikacji do urządzeń mobilnych i komputerów. Awaria została dość szybko usunięta, a po kilku dniach Microsoft przeprosił za problem i wyjaśnił ich przyczynę.

Użytkowników komunikatora Skype spotkała w poniedziałek przykra niespodzianka. Wiele osób na całym świecie nie mogło skorzystać z aplikacji klienckich usługi. W wielu przypadkach nie dało się połączyć z siecią, a jeśli już nawiązano połączenie to nie działały połączenia głosowe i wideo, wysyłanie wiadomości tekstowych, zarządzanie listą kontaktów.

Microsoft przyznaje, że wina leżała po stronie programistów zajmujących się rozwojem Skype'a. Firma wprowadziła "większe niż zwykle" zmiany w konfiguracji. Z tego powodu niektóre aplikacje klienckie nie mogły połączyć się poprawnie z siecią Skype, a kolejne próby nawiązania połączenia doprowadziły do przeciążenia i sparaliżowały usługę.

Twórcy Skype'a przepraszają za ostatnią awarię

Twórcy Skype'a przepraszają za ostatnią awarię

Skype to jeden z najpopularniejszych komunikatorów internetowych obsługujących wiadomości tekstowe oraz połączenia wideo i VOiP. Właścicielem usługi jest Microsoft, ale jest to komunikator multiplatformowy dostępny nie tylko do Windows i Windows Phone, ale też do Android i iOS.

Skype dostępny jest w wersji dla użytkowników domowych i dla biznesu. Microsoft zaznacza, że poniedziałkowe problemy dotknęły tylko tę pierwszą grupę. Jednocześnie firma z Redmond przeprosiła wszystkich użytkowników informując, że taka sytuacja nie powinna mieć nigdy miejsca.


Zobacz również