Dlaczego w StarCraft II nie pograsz przez LAN

W grze StarCraft II nie będzie dostępny tryb rozgrywki wieloosobowej przez sieć LAN. Jedyną formą współzawodnictwa w Sieci z żywymi przeciwnikami będzie Battle.net. Fani gry, delikatnie mówiąc, są niepocieszeni.

Screenshot z gry StarCraft II

Producent planuje przygotowanie trylogii StarCrafta II. Pierwszy z sequeli jednej z najlepszych gier RTS w historii, zatytułowany Terrans: Wings of Liberty, zostanie wydany 3 listopada br. Fabuła kontynuacji będzie nawiązywać do pierwowzoru - Terranie, Protossi i Zergowie znów skrzyżują karabiny, pazury i ostrza psioniczne w walce o przetrwanie.

Informacje o braku wsparcia trybu LAN w grze ujawnił Rob Pardo, wiceszef ds. projektowania gier w Blizzardzie, na łamach serwisu Incgamers.com. Doniesienia te z pewnością nie wprawiły w zadowolenie użytkowników, którym już marzyły się "LAN parties" ze StarCraftem II.

Jeden z internautów, ukrywający się pod nickiem Alien, sformułował taką opinię na forum serwisu Joistiq.com: "Częściowo dlatego właśnie istnieje piractwo. Ci goście [Blizzard - red.] usuwają coś, co powinno być bezpłatne, by zastąpić to jakąś obciążoną opłatą "jakością", by ludzie nie grali w pirackie wersje ich gier.(...) Cóż, właśnie stracili moje 150 dolarów przeznaczone na wszystkie trzy gry z serii".

Podobne opinie pojawiają się również w polskim Internecie. Użytkownik robak komentuje na stronie gry-online.pl: "(...)Niestety nie jeden producent myślał że zrobi coś co uprzykrzy życie piratom. Jak zwykle najbardziej dostaną uczciwi ludzie. Piraci mają sojuszników których nie można lekceważyć: krakerów. Pewnie po kilku miesiącach będzie coś w stylu emulatora Battle.netu."

Na stronie Petition Online założono nawet petycję z apelem do Blizzarda o zachowanie trybu LAN w grze.

Przedstawiciele Blizzarda wyjaśniają: "Nie planujemy wsparcia trybu LAN w StarCrafcie II, ponieważ dążymy do stworzenia Battle.netu idealnym rozwiązaniem dla rozgrywki wieloosobowej w StarCrafcie II i przyszłych grach Blizzard Entertainment. Chociaż była to dla nas trudna decyzja, czujemy, że odejście od LAN i skierowanie graczy do poprawionej usługi Battle.net było najlepszą drogą do zapewnienia wysokiej jakości rozgrywki i obrony przeciw piractwu". Producent podkreśla, że niektóre funkcje Battle.netu, takie jak zaawansowane opcje komunikacyjne, osiągnięcia, śledzenie statystyk i inne, wymagają od użytkownika połączenia z usługą. Zachęca więc wszystkich do korzystania z Battle.netu, by wrażenia z gry w StarCrafta były możliwie najpełniejsze.

Obejrzyj wideorecenzję StarCraft II w programie IDG GameShow


Zobacz również