Doom 3 na Macach

Najpóźniej jutro powinna się w amerykańskich sklepach pojawić ma się trzecia część gry Doom dla komputerów Macintosh. Z opublikowanych testów wynika jednak, że gra może stać się hitem dopiero za kilka lat, gdy w maszynach spod znaku jabłka pojawią się szybsze procesory.

Według firmy Aspyr, minimalne wymagania Dooma 3 to system Mac OS X 10.3.8, G4 z zegarem 1,5 GHz, 512 MB RAM-u, ATI Radeon 9600 lub Nvidia GeForce FX5200 z przynajmniej 64 MB pamięci. Podczas testów tymczasem okazało się, że nawet dużo potężniejsza maszyna ledwie daje sobie radę z grą.

Nawet dwuprocesorowy G5 z procesorem 2,5 GHz, 2,5 GB RAM i Radeonem X800 XT w rozdzielczości 640x480 i bez włączonego antyaliasingu w teście timedemo demo1 osiąga ok. 47 klatek na sekundę. Wymiana karty na GeForce 6800 Ultra nie przynosi jakiejś znaczącej poprawy - otrzymujemy zaledwie jedną klatkę na sekundę więcej.

Choć otrzymane rezultaty próbowano wyjaśnić na wiele różnych sposobów, użytkownicy komputerów Apple muszą jednak przyznać, że procesory kompatybilne z x86 radzą sobie z grą dużo lepiej. Zwłaszcza, że firma Aspyr Media przyznała, iż na optymalizację kodu poświęcono cztery miesiące i trudno myśleć, żeby pracownicy Apple, Aspyr, ATI, id, Nvidii i ATI coś przeoczyli.


Zobacz również