Drugi kwartał 2011 - sprzedaż tabletów wyższa niż netbooków

W drugim kwartale 2011 roku po raz pierwszy sprzedano więcej tabletów niż netbooków. Firma ABI Research pokazuje dodatkowo, że różnica ta była bardzo wyraźna. Na całym świecie tablety był prawie dwa razy popularniejsze.

Tablet Gigabyte

Sprzedaż netbooków spadła o 13 procent z 8,4 mln w pierwszym kwartale 2011 roku do 7,3 mln w drugim kwartale. Tablety zanotowały wzrost o 112,5 procent z 6,4 mln do 13,6 mln urządzeń tego typu sprzedanych na całym świecie. Zarówno producenci, jak i użytkownicy wyraźnie przenieśli na nie swoje zainteresowanie.

Tablety są bardziej mobilne i często wydajniejsze, a przy tym porównywalne cenowo. Także rozwój smartfonów i spadające ceny notebooków przyczyniły się do utraty pozycji netbooków. Te pierwsze w zupełności wystarczają do szybkiego przeglądania internetu i odbierania poczty poza domem, a drugie zaczynają być konkurencyjne cenowo przy lepszej wydajności i większych ekranach.

Oprócz tego, urządzenia mobilne takie jak tablet dają zupełnie nowe możliwości za pomocą setek aplikacji. To właśnie ich deweloperzy wprowadzają ostatnio najciekawsze innowacyjne pomysł do branży oprogramowania.

Pojawiają się także urządzenia hybrydowe jak Asus Eee Pad Transformer, które łączą najlepsze elementy urządzeń mobilnych i laptopów. Firma ABI Research podaje, że w niektórych krajach ciągle istnieje zapotrzebowanie na netbooki, ale będzie ono coraz mniejsze, a tablety utrzymają tendencję wzrostową. Zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się z naszymi testami tabletów i netbooków.


Zobacz również