Dungeons - recenzja następcy Dungeon Keeper

Dungeons jest zaskakująco przyjemną grą - hybrydą łączącą w sobie elementy RPG i strategii czasu rzeczywistego. Co więcej, produkcja ta czerpie z gier hack-and-slash oraz tytułów pokroju Theme Park.

Podczas wstępu do Dungeons Twój asystent informuje Cię, że bycie Panem Lochów nie polega tylko na prostym pokonywaniu bohaterów nawiedzających podziemia w celu zdobycia sławy. Nie jest to jedynie obrona przed napastnikami. Dowiadujemy się, że panowanie w krainie mroku to raczej "coś w rodzaju zarządzania fermą świń". Twoi podwładni są rodzajem żywego inwentarza i to właśnie do Ciebie należy "wypasienie" ich przed nieuniknioną rzezią.

Własne cele możesz wykonać zaspokajając różnego rodzaju potrzeby poszukiwaczy przygód: skarby, wyposażenie, wiedza czy też walka. Kombinacja tych potrzeb zależna jest od klasy i poziomu odwiedzających Cię awanturników. Magowie uwielbiają zwoje i biblioteki, podczas gdy klasy walczących bohaterów wymagać będą lepszego wyposażenia. Kiedy uda im się zaspokoić swoje potrzeby zaczynają "obrastać" w "energię duszy" - walutę, za którą ulepszasz swoje lochy. Uważaj jednak: gdy tylko potrzeby Twoich gości zostaną zaspokojone, będą próbować opuścić loch.

I tutaj Ty, jako Pan Lochów wkraczasz do akcji. Po pokonaniu najeźdzców wszystko to co ukradli jest Ci zwracane, a oni sami zostają zaciągnięci w głąb lochów i zamknięci w odosobnieniu. Więdną tam niczym liście, oddając Ci swoją energię duszy.

Trzeba jednak pamiętać, że lochy muszą być dla awanturników wyzwaniem. Poszukiwacze przygód szybko się znudzą lub sfrustrują, jeżeli Twoje lochy nie spełnią ich oczekiwań. Jeżeli nie zapewnisz im odpowiedniego poziomu emocji, a swojego dominium nie wyposażysz w odpowiednie wyzwania - goście nie zabawią u Ciebie zbyt długo. By zdobyć sympatię bohaterów musisz po prostu dostarczać im odpowiedniej mieszanki potworów, nagród oraz przedmiotów, które przykują ich wzrok.

Ostatni element układanki sprawia, że Dungeons wygląda trochę jak gra polegająca na projektowaniu poziomów. By upewnić się, że poszukiwacze przygód ruszą we właściwą stronę, musisz zastosować chwyty twórców domów strachu w wesołych miasteczkach. Należy odpowiednio udekorować lochy, jak również upewnić się, że w odpowiednich miejscach nastrój zostanie stworzony przez odpowiednie oświetlenie.


Zobacz również