Dzielenie grami ze znajomymi na Steam już w fazie testów

Platforma cyfrowej dystrybucji gier Steam wprowadzi niedługo bardzo przydatną opcję. Umożliwi graczom udostępnianie swojej cyfrowej kolekcji gier grupie do dziesięciu osób. Upoważnione osoby będą mogły grać w nieposiadane przez siebie gry, ale osiągnięcia i pliku zapisu postępów przypisane zostaną do ich konta.

Jedną z większych wad cyfrowych platform dystrybucji gier takich jak właśnie Steam jest brak możliwości odsprzedaży lub pożyczenia znajomemu cyfrowej kopii gry. Przypisana jest ona na stałe do konta gracza. Udzielenie zaufanej osobie dostępu do konta także stwarza problemy, takie jak nadpisywanie ostatniego stanu gry przez drugą osobę lub stworzenie bałaganu w zdobytych osiągnięciach. Steam wychodzi naprzeciwko oczekiwaniom graczy i umożliwi udostępnianie innym graczom dostępu do własnej biblioteki gier w bardzo przemyślany sposób.

Każdy gracz w ramach Steam Family Sharing będzie mógł wybrać dziesięć osób, które będą mogły grać w zakupione przez niego gry. Każdy znajomy może nas poprosić o udostępnienie mu naszych gier, a stan zapisu i zdobyte osiągnięcia zostaną zapisane wtedy na koncie użytkownika, który grę pożyczył. Będą dla niego dostępne jeśli pożyczy od kogoś daną grę jeszcze raz lub zakupi swoją własną kopię. Udostępniany jest pełny katalog, a nie tylko wybrane tytuły.Sam system ma działać szybko i bez zbędnych komplikacji, ale będzie obwarowany kilkoma ograniczeniami. Nie będzie możliwe granie jednocześnie w tą samą cyfrową kopię gry w kilka osób. Jeśli gracz, który jest udostępnionej biblioteki zechce uruchomić dowolną grę, osoba pożyczająca będzie zmuszona zapisać postępu i opuścić rozgrywkę w przeciągu kilku minut. Zablokowane jest, co wydaje się naturalnym krokiem, pożyczanie zablokowanej w danym kraju gry, jeśli została na nią nałożona blokada regionalna.

Niestety, co jest niemiłym zaskoczeniem, nie wszystkie gry będą wspierane przez Steam Family Sharing. Wszystko zależy od twórców. Jeśli deweloperzy zdecydowali się na zaimplementowanie dodatkowych zabezpieczeń lub wymuszają konieczność logowania się na innej platformie nawet po zakupie tytułu przez Steam, Valve nie będzie miało na to wpływu, a gra zostanie wykluczona z biblioteki wypożyczanych tytułów.

Usługa obecnie jest testowana, ale można mieć nadzieję, że w najbliższych tygodniach zostanie udostępniona wszystkim zainteresowanym użytkownikom.


Zobacz również